• Pepa

Info om Ban Phe

Vår familj funderar på att åka till Ban Phe eller Mae Phim, det lutar åt Suan Son Beach i Ban Phe. Vi har hittat en del information om Ban Phe på hemsidan ”hyra hus i Ban Phe” (www.hyrahusiBanPhe.n.nu), och nu undrar vi om informationen på denna hemsida stämmer. Vissa saker har vi kunnat kolla upp själva, och det stämmer faktiskt att vi kommer att betala ungefär halva priset om vi bokar flygbiljett till Bangkok själva och sedan hyr ett hus i Ban Phe jämfört med att åka charter till t.ex Koh Lanta. Men andra saker kan man omöjligt ta reda på om man inte själv har varit där på plats.

Bilden jag fått av Ban Phe är att det är väldigt lugnt och barnvänligt. Om man vill ha party, massa aktiviteter, hundratals restauranger och affärer och en massa turister runt omkring sig så får man söka sig någon annanstans. Detta skulle passa oss utmärkt. Så länge vi har 20-30 restauranger, några massageställen och pool & strand till barnen så är vi nöjda. Stranden vid Suan Son Beach har tydligen bra restauranger på kvällen men den är inte helt lämpad för bad, istället ska det då finnas möjligheter att få fri transport till en bättre strand med gratis solbäddar 10 minuter längre bort (restaurangägarna där vill väl ha lite business). Att det inte är så många turister här ännu så länge ska tydligen bidra till en familjär atmosfär både på anläggningarna och i byn.

Om allt det här stämmer känner vi att det är inget att tveka på. Om det är någon som varit där och tycker att bilden jag har fått är helt fel vore jag jättetacksam om du kunde svara. Vi vill ju inte bli besvikna när vi kommer fram..

Tack!

Petra

• Svar på tråden Info om Ban Phe
  • Annamy

Mitt ex familj äger ett hus i det området som bilderna var i från. Jag och mitt ex och våra barn var där feb 2010. Jag gillar inte när det är massa turister utan vill ha det lugnt och skönt. Jag kan bara säga att det var min bästa semester i mitt liv! Mina barn var då 6 &7 år och dom pratar fortfarande om den resan. Poolen är jätte bra! Barnen var i hela dagarna. Det var lätt att få tag i tuk tuk eller taxi om man ville till en strand. Stränderna var jätte lugna, nästan inga turister alls. Vi åkte över och bodde några nätter på koh samet som är en paradis ö utanför ban Peh. Vi bokade boende när vi var där på plats. Då kunde man själv gå runt och kolla in de fantastiska stränderna och välja ut det boendet som passade. Där var det helt underbart fint. Maten och massagen var ännu billigare än i Ban Peh. På kvällarna kunde man sitta nästan själva nere på stranden och äta på nån mysig resturang. Det fanns även någon strand med lite mer hålligång om man så önskade. Jag rekommenderar Er starkt att åka dit!

• Pepa

Tack så mycket! Nu känner vi oss ännu säkrare!
    Mvh
    Petra 

• lolliepopsie

Jag och min Familj var i krokarna mars/april -10

Det är även kallat thailändarnas paradis!

Knappt några turister,utan precis som infon du har fått får man söka sig därifrån om man vill ha liv & rörelse:)

Bra matställen!

Mitt tips är att härifrån sverige boka taxi från Bangkoks flygplats..så gjorde vi!

Vi köpte flygbiljetter/hotell & taxi separat...de blev en väldigt billig resa för 6 personer,bara c:a 36000 för två veckor på 4 stjärnigt hotell!

Jag rekommenderar varmt Ban phe..

Och en tur ut till Koh samet..(tror jag ön hette) fantastiskt fin!!

Ha en underbar resa!                 

• Ancilla

Vore lite intressant att höra om ni kom iväg till Ban Phe och vad ni tyckte? Vo var där och i Mae Phim i november och det var andra gången till den delen av Thailand. Tycker också att det är väldgt bra där. Det var dock lite mer restauranger i närheten när vi bodde i Mae Phim

Ancilla

• artemis01
    Ancilla skrev 2013-01-27 17:29:18 följande:
    Vore lite intressant att höra om ni kom iväg till Ban Phe och vad ni tyckte? Vo var där och i Mae Phim i november och det var andra gången till den delen av Thailand. Tycker också att det är väldgt bra där. Det var dock lite mer restauranger i närheten när vi bodde i Mae Phim

Ancilla

Var i Mae Phim i julas och åkte därifrån 3 dagar innan nyår. Fick höra att någon riktat fyrverkerierna lite fel. Så alla restauranger på strandremsan brann ner på nyårsnatten. Kan vara bra att checka om det är uppbyggt igen innan ni åker.
Svar på tråden Info om Ban Phe