Info om Ban Phe
Vår familj funderar på att åka till Ban Phe eller Mae Phim, det lutar åt Suan Son Beach i Ban Phe. Vi har hittat en del information om Ban Phe på hemsidan ”hyra hus i Ban Phe” (www.hyrahusiBanPhe.n.nu), och nu undrar vi om informationen på denna hemsida stämmer. Vissa saker har vi kunnat kolla upp själva, och det stämmer faktiskt att vi kommer att betala ungefär halva priset om vi bokar flygbiljett till Bangkok själva och sedan hyr ett hus i Ban Phe jämfört med att åka charter till t.ex Koh Lanta. Men andra saker kan man omöjligt ta reda på om man inte själv har varit där på plats.
Bilden jag fått av Ban Phe är att det är väldigt lugnt och barnvänligt. Om man vill ha party, massa aktiviteter, hundratals restauranger och affärer och en massa turister runt omkring sig så får man söka sig någon annanstans. Detta skulle passa oss utmärkt. Så länge vi har 20-30 restauranger, några massageställen och pool & strand till barnen så är vi nöjda. Stranden vid Suan Son Beach har tydligen bra restauranger på kvällen men den är inte helt lämpad för bad, istället ska det då finnas möjligheter att få fri transport till en bättre strand med gratis solbäddar 10 minuter längre bort (restaurangägarna där vill väl ha lite business). Att det inte är så många turister här ännu så länge ska tydligen bidra till en familjär atmosfär både på anläggningarna och i byn.
Om allt det här stämmer känner vi att det är inget att tveka på. Om det är någon som varit där och tycker att bilden jag har fått är helt fel vore jag jättetacksam om du kunde svara. Vi vill ju inte bli besvikna när vi kommer fram..
Tack!
Petra