Inlägg från: Sisisisi |Visa alla inlägg
  • Sisisisi

Babyskydd/ Bilbarnstol?

Ja, ett babyskydd skulle jag absolut införskaffa! Även om en bilbarnstol är godkänd fRån 0 kg så passar den i te bra till nyfödda. Ett babyskydd är mer ombonad, har smalare band på selen och att man kan bära med sig babyskyddet är ju guld värt.

• Sisisisi
    Airhostess skrev 2012-09-13 20:26:18 följande:
    Vi använde babyskyddet i över 1 år, nästan i 1,5 faktiskt. Fick våran med barnvagnen, man kunde klicka på den på vagnen alltså. Upp till 13 kilo, abc-design heter märket. Anyway, skitbra och man kunde använda den som "gunga" eller babysitter också. Absolut värt så slipper du väcka bebis när du ska ur bilen, du tar bara bort bältet och bär med barnet.

Visste ni inte att rekommendationen är att man bör byta till en bakåtvänd stol så fort bebben kan sitta själv, runt 6 mån, eftersom den stolen då är säkrare för barnet?
  • Sisisisi
    älskarlivet81 skrev 2012-10-01 05:52:46 följande:
    Billigt ja, men bra? Det tvivlar jag lite på dock.. Finns det tester gjorda med det babyskyddet?

Jo, är ju godkänt. Men eftersom även uppblåsbara bilstolar blir godkända så skulle jag inte lägga särskilt stor vikt på att det är godkänt att använda testerna är uppenbart inte tillräckligt tuffa.

Biltema är ju faktiskt inte kända för sin bra kvalitet, tvärtom. Billigt men inte hållbart...
  • Sisisisi
    Tom Araya skrev 2012-10-01 10:07:01 följande:
    Det är en sanning med modifikation. Visst har de mycket skit men de har också en hel del grejer som faktisk är helt okej i kvalitet.

Jo det är klart. Men då handlar det inte om deras billigaste alternativ.
Svar på tråden Babyskydd/ Bilbarnstol?