Inlägg från: Anonym (MAMMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Blir så jävla förbannad

när folk tror att man gör detta för pengarna 
    Jag får mer om jag tar 2 extra nätter på mitt jobb än vad jag får för att ta hand om mitt lilla <3 
    I mina ögon är inte arvodet för att jag tar hand om henne utan för den tid jag är uppbokad med socmöte och umgänge med släkt till <3 

• Svar på tråden Blir så jävla förbannad
  • Anonym (mamma)

vet inte om jag har så välbetalt jobb, uska på ett äldre boende ca 1500:- per natt(10tim) 

• Anonym (MAMMA)
    Indianica skrev 2012-10-06 21:40:27 följande:
    Jag bodde för ett par år sedan i en by förut där det tyvärr var så att många var arbetslösa och i den byn (ett par hundra invånare) var det hela fyra familjehem. Två av dessa familjehem var helt öppna i byn med att de tagit på sig uppdraget att vara familjehem för att kvinnan i respektive familj var arbetslös och att det var så långt in till stan där alla jobb fanns. Jag tyckte det var helt fruktansvärt och att det påminde om hur det var förr i tiden, när man ofta tog sig ett fosterbarn för att få extra gratis arbetskraft till gården, dvs noll intresse av fosterbarnet och bara intresserad av pengarna En av familjerna försökte dessutom att utöver de egna fyra biologiska barnen få hela fyra familjehemsplaceringar, för att "dryga ut kassan maximalt". De fick en placering....Tycker detta är jättehemskt och hoppas verkligen inte det är vanligt förekommande!!!
    Tur att det är nya tider nu då.Glad  Det kollas under utredningen, för att bli familjehem så ska man ha GOD ekonomi nämligen, eftersom man absolut inte ska kunna "sko" sig på ev arvode.  Det finns ingen som kan leva lyx på att vara familjehem , barn kostar.. Cool
Svar på tråden Blir så jävla förbannad