Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger

Min son läser för mycket

Verkar han må bra i övrigt? Sover, äter, är glad när du pratar med honom, berättar vad han tycker om böckerna, berättar vad som har hänt i övrigt i livet, kommenterar det du säger, deltar i samtal?

I så fall - låt ungen läsa Han träffar folk hela dagen i skolan, och det är fantastiskt att läsa. När jag var fjorton var ju inte mitt vardagsliv på något vis lika spännande som det jag läste (och det var allt från fantasy, tolkien, sci-fi till Dantes inferno och shakespeare) men jag var lycklig ändå.

Om han läser för att han är olycklig och isolerad och vill glömma att han mår dåligt så är det ju eländigt. Men annars är det en skatt att läsa.     

Krupke, we've got problems of our own!
  • Tygtiiger

För en tonåring kan jag inte tänka mig någon annan risk med för mycket läsning än att han möjligen kan få ont i ögonen. Det låter helt fantastiskt att han har kompisar som kommer hem och så sitter de och läser tillsammans. Men jag är väldigt partisk, om du såg hur mycket böcker vi har hemma skulle du förstå varför jag inte kan se läsning som ett bekymmer

• Tygtiiger

Kimpan - cyklade du med bok någon gång? Det har jag gjort. Inte att rekommendera

Svar på tråden Min son läser för mycket