• Amorina

Bostad, ensam med 2 barn!

Nu är det klart, vi ska skiljas och här står jag nu med 2 barn, studerande och ingen bostad...bara barnen får det bra är min tanke men hur ska jag göra det bra för dem? Hur får man tag i en bostad, någon som vet bra länkar på nätet eller annat???? Ge mig råd för jag behöver dem starkt!
    Har ett hus att sälja men kommer inte att gå med någon större vinst på försäljningen....HJÄLP!

• Svar på tråden Bostad, ensam med 2 barn!
  • Bebis04

Tyvärr har jag inget förslag på lägneheter, ville bara ge dig en tröstkram!

• Mickis74

Här är ett ställe där man kan hitta bostadsrätter......

www.hemnet.se

Lycka till o sköt om er nu så gott det går i allt det tråkiga.

• Amorina

Tack!
    Tyvärr så kan jag inte köpa en bostadsrätt eftersom jag pluggar...söker hyresrätt eller en stuga att hyra! Kämpar på.....

• Vågen

Var bor du? Om du inte bor i Stockholm kanske det finns privata hyresvärdar som sätter ut annonser i din lokala tidning? Det brukar finnas rätt gott om dem i övriga landet... Lycka till!

• Tess76

Kolla på de olika bostadsbolagens hemsidor. Eftersom jag bor i Göteborg, så känner jag bara till dom här, vart bor du/vart vill du bo?

• Majsan70

Vart bor du nu? Bor du i hyreslägenhet kan du ju ringa dem o fråga om de kan hjälpa. Annars tycker jag att du skall ringa direkt till bostadsbolagen o berätta att du inta her nånstans att bo. Väldigt ofta får man då förtur.

Lycka till!

• Girlfriend in a coma

Det beror ju lite på var du bor. Här i Eskilstuna där vi bor har vi nu en studentlägenhet eftersom vi studerar båda två och pga detta har vi sänkt hyra och betalar därför 2890/mån för en fyra på 86,5 kvm. Har man barn och inte mer än 100 000 kr på banken får man väl dessutom rätt högt bostadsbidrag: www.fk.se/rakna/bobidr.htm

• PrincessOfIce

Hej!
    Jag sitter i samma situation som du... Ska skiljas från min man och jag står nu utan bostad med 2 barn...
    Ingen vidare kul situation..
    Jag har som tur är stort stöd av mina föräldrar som ska hälpa mig med bostad men detta kommer ju inte att ske förrän efter semestern...
    Hoppas att du snart hittar något...
    *Kram*

• Amorina

Tack alla ni! Ska kolla de länkar jag fått, har satt in i GT iallafall. Jag bor i Sthlm!

• Caffreys

Varför ska du behöva lämna lägenheten som ska ha barnen? Är ni gifta så har ju båda lika stor rätt till bostaden, om man nu inte skrivit äktenskapsförord om killen haft lägenheten eller huset innan. Bor du i ett bostadsföretag så kolla om dom har en egen kö. jag var tidigare sambo och bodde o Svenska bostäder dom hade en "separations kö", fick lägenhet på mindre än ett halvår.

• Amorina

Boppie!
    Bor i hus nu och har inte råd att bo kvar!!!!

• Meli

Ta kontakt med olika hyresvärdar som finns i din stad.
    Kram

• giz

om barnen ska bo hos dej har du rätten till den bostad ni bor i..... alt är att be soc om hjälp

• Mamma 81

Botkyrkabyggen har alltid många tomma lägenheter..

• Amorina

Hej alla och tack för era svar och ert stöd!!! Jag har lyckats köpa en lgh, visserligen liten men dock "mitt" ställe. Känns skönt!!

Svar på tråden Bostad, ensam med 2 barn!