• Anonym

Facebook: "Personer du kanske känner" ?

Piiiinsamt läge...

Kikade in en person flertalet ggr. Vi har inga gemensamma vänner, inga gemensamma "Gillar" etc.

Efter ett tag mailade han mig och skrev att  jag låg i listan över "personer du kanske känner"...

Enligt Facebook "snokar" man ju anonymt, men stämmer verkligen detta?? Detta måste betyda att man dyker upp i personer du kanske känner om man går in på sidan flera ggr??

:( USCH?!     

• Svar på tråden Facebook: "Personer du kanske känner" ?
  • Anonym (ex)

Jag vet inte. Men mitt ex kom upp som "personer du kanske känner" trots att jag aldrig varit inne på hans sida. Det enda skäl jag kan tänka är om han har sökt på sina vänners mailadresser i mailen och hade kvar mig där men sedan inte addat mig som vän men att Facebook ändå sparat den infon. Jag vet som sagt inte, men att se mitt ex som vänförslag helt plötsligt när vi inte pratat på 3 år och inte precis skiljdes som vänner kändes ju sådär...

Men å andra sidan kan han ju ha varit in på min sida ett flertal ggr och det är därför, men skulle förvåna mig i så fall. Hade inte Facebook när vi var ihop. 

• Topcom

Det kommer ofta upp förslag på personer som jag aldrig ens har hört talas om, inte har några gemensamma vännar med eller är intresserad av över huvudtaget. Fattar inte vad det ska vara bra för..

• Anonym (ex)
    Topcom skrev 2012-09-10 14:46:08 följande:
    Det kommer ofta upp förslag på personer som jag aldrig ens har hört talas om, inte har några gemensamma vännar med eller är intresserad av över huvudtaget. Fattar inte vad det ska vara bra för..
    Tror det är personer som har få vänner som Facebook tycker behöver fler vänner... Stör mig också.
  • Anonym (ex)

Men är det här någon du är intresserad av så är det väl ett guldläge att börja prata nu när han mailat till dig.

• Topcom

Mest rädd är jag över om mitt ex kommer upp på facebook. Bara hans namn gör mig spyfärdig, tyvärr. Än mer om han skulle ha en bild på sitt ansikte, nej tack..!

• Anonym

Jag är inte (väldigt, väldigt sällan) inne och snokar runt och får trots det upp de mest konstiga namn på "vänner du kanske känner". Facebook har helt tydligt sin egen logik

• Alexi

Det är totalt ologiskt med den där funktionen. Jag följer en blogg, aldrig haft kontakt med personen på Fb och har inga gemensammavänner. Tjejen bakom bloggen kom upp som förslag på min fb...

• Anonym (ex)
    Alexi skrev 2012-09-10 15:00:17 följande:
    Det är totalt ologiskt med den där funktionen. Jag följer en blogg, aldrig haft kontakt med personen på Fb och har inga gemensammavänner. Tjejen bakom bloggen kom upp som förslag på min fb...
    Gud vad obehagligt. De har alltså alldeles för mycket koll på vad man gör på nätet, även utanför Facebook.
  • Topcom

Tycker att facebook är obehagligt över huvudtaget. Senaste grejen var ju att de ny vill ha ens riktiga identitet på facebook, annars riskerar den att bli borttagen. Inte så kul för oss med speciella utstickande namn.

• Topcom

Kom ni ihåg för sju år sen, så nan lärde sig att man inte ens skulle figurera med riktigt namn på internet? Det fick iaf jag lära mig när jag började använda internet. Man bet aldrig vilka knäppisar det finns.

Svar på tråden Facebook: "Personer du kanske känner" ?