babybutiker i göteborg?
hejsan..ska till göteborg i oktobet för att kolla efter babysaker, ska
föda i januari. Är det någon som har tips om bra butiker?
speciellt barnvagnsbutiker,skötbord samt säng..men oxå andra tillbehör och kläder...
hejsan..ska till göteborg i oktobet för att kolla efter babysaker, ska
föda i januari. Är det någon som har tips om bra butiker?
speciellt barnvagnsbutiker,skötbord samt säng..men oxå andra tillbehör och kläder...
På backaplan har de babyhörnan, happyland och nids fot kids. Den sistnämnda har dock usel service och lurar sina kunder så gå inte dit ( kolla deras omdömen så förstår du vad jag menar) happyland och babyhörnan säljer det mesta ( rea på barnvagnar nu), sedan finns det ju klädaffärer i närheten också...
de har flera smabutiker runt om i goteborg..pa linnestaden har de en bra bebisaffar, men jag minns inte vad den heter..redbergsplatsen har en som heter babyconceptet..jag tycker babyhornan ar bra pa backaplan..
trakigt att de inte har bebisaffarer i centrum faktiskt
Heter inte den i Linné Storken? Eller är jag ute och cyklar?
Babyproffsen på Backaplan är jättebra! Nids for kids är billigare på många saker. Där har jag köpt mycket småplock till bebisen. Vagn och möbler har jag dock köpt i andra affärer.
Om jag vore som du skulle jag nog göra ett besök på Backaplan som Sagoslott tipsade om där affärerna är stora och de har mycket inne. Men håller med fullständigt om
Nids4kids, undvik... Storken i Linnéstan är (numer) en Babyproffsenbutik, samma som på Backaplan alltså fast mindre. Det finns en Babyproffsen till inne i city, också en mindre butik på två plan. Fördelen med den är att den ligger i närheten av flera småbutiker med gulliga och roliga leksaker och kläder. Jag skulle nog ta en sväng i stan också om jag var som du. Babyconcept på Redbergsplatsen är pytteliten och ligger off men är bra. Den drivs av två BVC-sköterskor som är bra att fråga till råds om vilka prylar man ska satsa på osv.
Det finns även en storken butik i sannegården vilket är nära backaplan om ni nu vill kolla flera butiker. Jag gillar själv happyland, dom har ofta samma saker som babyproffsen fast billigare.
Det kanske de är, men de har lite andra märken på babyhörnan/proffsen så jag brukar gå till båda
Det gör jag också. Bilstol har jag köpt på happyland och barnvagn på babyproffsen för happyland sålde inte det märket. Däremot åkpåse har jag köpt på nids4kids.
Babyproffsbutiken på Backaplan som fler redan har nämnt är verkligen bra. Bra och kunnig personal. Ett enormt stort utbud på det mesta känns det som. Vagnar har dem ett antal olika märken liksom bilstolar, leksaker, barnstolar osv.
OM du ska köpa kläder och tycker om Villervalla så åk till Järntorget där det finns en VV-outlet.
I Haga finns det lite butiker som säljer barngrejer både dyrare och till bättre priser, mest leksaker.
Jag köpte en sulky på nids4kids, jag ville reklamera den då den gått sönder men blev anklagad för att vanvårdat den(?) trodde inte det var sant då vi är noga med våra saker... Men så läste jag på rejta och insåg att det inte var oss det var fel på
Jag har handlat resten i de andra affärerna och allt har fungerat jättebra
Ja i Haga finns det mycket fint att köpa och mysiga fik att vila på