3 veckors bebis äter sällan
Min 3 veckors bebis har jag alltid gett mat var 3e timme, ofta väckt på natten för att ge mat då han hade gulsot en bit efter födsel.
Han växer och går upp som han ska men vill inte äta varannan timme som man läser överallt att nyfödda ska göra. Han signalerar var 3e timme på dagen och var 4e ca på natten. Nu har han sovit från kl 16, vaknat för en kort bit mat kl 18:30, sen somnat igen... kl är nu 21:30 och han sover fortfarande. Ska man väcka honom eller låta honom själv bestämma takten?
Kan dock tillägga att han skrikit hela dagen och inte sovit sen kl 11 pga all skrik. Ont i magen säkert.
Ska man vara orolig över att han äter så pass sällan, eller bara acceptera att han är sån?
jag har fått rådet av BB och amningsmottagning att ge han ett bröst i tahet, alltså suga klart ett bröst och sen ge han det andra om han vill ha, men det blir ju långa perioder ett bröst inte "används" då??
En annan fråga, när era små skriker så där hjärtskärnade att de har ont, ger ni mat ändå för att lugna eller ska man låta bli då man kanske bara gör det värre i magen med mer mjölk?
Tack för svar!!