• Post partum

Kan man se på DVD-film med Nintendo Wii?

Hej alla tekniknördar(?)
    Har en lite dum fråga, som rubriken lyder? jag skulle nämligen behöva en DVD-spelare men tänkte att då kanske jag passar på och köper en spelkonsoll istället. Försökte leta lite på nätet men får lite dubbla budskap kring huruvida det funkar att se DVD-filmer på Wii eller inte. Någon som kan hjälpa mig? Vore supersnällt! 

• Svar på tråden Kan man se på DVD-film med Nintendo Wii?
  • orolig2325

Nej, tyvärr, går ej, du kan chippa det dock så går det.

Jag skulle rekomendera ett PS3 =)

• Post partum
    Wii med Wiikey Fusion som finns på den hemsidan, är det alltså en sådan som man kan se DVD med? Jag är verkligen novis på detta!
  • orolig2325
    Post partum skrev 2012-09-12 11:06:44 följande:
    Wii med Wiikey Fusion som finns på den hemsidan, är det alltså en sådan som man kan se DVD med? Jag är verkligen novis på detta!
    ja, jag tror det, ska jag vara helt ärlig så är jag inte så jätte-insatt i chippning själv, det bästa vore om du ringde och pratade med dem, berättar för dem vad du vill kunna göra, och om dem kan fixa det och vad det kostar.

Du kan lämna in vilket Wii som helst så chippar dem det åt dig.

PS. ha inte ditt Wii ståendes, jag hade mitt stående första månaderna och det är mer eller mindre trasigt nu (läsaren går sönder om man har Wii ståendes, även fast tillverkaren hävdar att det går att ha det så utan problem)
    alla konsoler mår bäst om cd-skivan får snurra liggandes.

• Olagligt

Är det inte olagligt att chipa?

• germx
    Olagligt skrev 2013-06-14 18:20:58 följande:
    Är det inte olagligt att chipa?

Det lär det ju inte vara, med tanke på att svenska företag gör det helt öppet, och dessutom gör reklam för det.

I vilket fall så behöver man inte chippa ett wii för att öppna upp det till att göra vad man vill. Det går att modifiera mjukvaran på de flesta, om inte alla versioner av konsolen.
    Exakt hur man gör är lite mer komplicerat, men går att hitta på nätet.

Svar på tråden Kan man se på DVD-film med Nintendo Wii?