• Vattenliljan

Smärta! Överstimulering?

Har läst flera gamla inlägg om detta tidigare så kanske kan jag inte få så mycket mer information egentligen. Men jag måste hur som helst skriva av mig lite...

Måndagen för två veckor sedan gjorde jag mitt allra första äggplock. På ondsdagen var det ET. Jag har inte känt av hormonerna alls (utöver att jag varit väldigt känslomässig). Men så nu i fredags tyckte jag att min mage var lite svullen. Såg gravid ut. På kvällen, när jag jobbat med små barn hela dagen, började jag känna av obehag när jag gick också. Under helgen har det fortsatt på det sättet. Svullen mage och ont/obehag när jag sätter mig upp eller går osv. Har även haft lite som ett tryck över bröstet och lätt hosta samt blivit mer och mer andfådd. Lite illamående från och till och sura uppstötningar.

På morgonen idag (måndag) kändes det bättre. Kunde gå ut med hunden utan större obehag och sådär, så jag tyckte det var onödigt att ringa till fert.kliniken. Men på kvällen blev magen mer svullen igen. Och någon timme efter att jag somnat så vaknade jag av en otroligt intensiv smärta några centimeter ovanför naveln. Är detta normalt? Har nu tagit två Alvedon som hjälpt,men nu kan jag inte somna för att jag är så rädd att smärtan ska komma tillbaka.

Kan det här vara symptom på överstimulering? Både vid ÄP och ET sa läkaren att de inte trodde jag skulle få överstimuleringssymptom.

• Svar på tråden Smärta! Överstimulering?
  • Kelsson1

Förhoppningsvis har du kontaktat kliniken. Håller tummarna att du är gravid och att symptomen är på grund av det men som sagt bäst är att kontakta kliniken!

• Yrja M

Överstimulering är nog det värsta jag varit med om i form av smärta! Jag gick upp 6 kilo i vikt (allt på magen), hade så ont att jag inte kunde gå upprätt, kunde inte sova på magen eller sidan pga smärta, magen stannade av helt, jag kunde inte äta något utan att kräkas upp det.. och fick höra att det var en "mild" överstimulering..

Jag hoppas du har kollat upp det ifall det inte blivit bättre.

Svar på tråden Smärta! Överstimulering?