• Pajsarn

Bästa sportbh:n för större byst?!

Är ammande och ska försöka komma igång med träningen så smått. Har dock svårt att hitta en sportBH som passar. Har strl 75F. Nån med tips?!

• Svar på tråden Bästa sportbh:n för större byst?!
  • BuoBä

Sök på dem på nätet, du kan hitta dem mycket billigare från tex England. 

• Pajsarn

Det står att de är små i storlek. Ska man gå upp i kupa eller omfång, hur upplevde ni den?!

• nicke nyfiken76
    Pajsarn skrev 2012-09-11 21:53:07 följande:
    Det står att de är små i storlek. Ska man gå upp i kupa eller omfång, hur upplevde ni den?!
    Jag har samma storlek som mina vanliga bhar. De sitter lite tight, men en sportbh ska ju verkligen inte vara för stor...
  • BuoBä

I den som heter Max köpte jag 75 precis som jag brukar köpa i vanliga BH. Den är tight, och har inte töjt sig nämnvärt på de 2 år jag har haft den, men jag tycker det är bra. Kupan känns normal i storleken, men som i de allra flesta sportBH:ar så kläms bysten mot kroppen. Har du väldigt fasta bröst så kan du kanske behöva gå upp en kupstorlek. (Mina deformerar sig snällt till den plats de får )

Den andra modellen har jag stl 80 i och den sitter också stadigt och bra på yttersta hakarna just nu, men det är möjligt att jag måste knäppa den på någon av de inre hakarna så småningom. Jag har samma kupstorlek som jag brukar köpa, kompenserat för större storlek på omkretsen. Den modellen trycker inte ihop bysten riktigt lika mycket så där passar nog vanlig storlek de flesta.

• Trollis74

Jag har samma nästan samma storlek som du.. 75 f eller 70G. Jag har provat mängder av olika sportbh.
    Den enda som funkar för mig med såpass stora bröst är Enell sportbh.
    Det är faktiskt den enda som funkat i längden. Köpte min när jag var i England för 5 år och den funkar forfarande!!! (trots misshandlad i för hög temperatur och varit med i svart tvätten... den är inte längre så snygg men åååå vad den funkar bra! forfarande)  
    Och jag har tidigare köpt andra sport bh i specialbutiker, och i butiken är de jättebra men efter ett tag så inser man att de släpper efter och faktiskt inte går att löpträna med.

Jag ska också snart investera i en ny sportbh. jag köper samma som tidigare fast i ny färg  
    Tack för påminnelsen

Svar på tråden Bästa sportbh:n för större byst?!