• MysMamman87

Tips på "packning" av paket på tradera.

Hej.
    Jag har tagit fram massa saker som jag vill sälja, men jag har inga kartonger eller nåt att skicka iväg grejerna i. Har ni nåt tips på hur man kan packa och få ihop ett paket utan att använda kartonger, vad som helst? :)

• Svar på tråden Tips på "packning" av paket på tradera.
  • katalysator

Är det mjuka saker så brukar plastpåsar och mycket tejp duga bra.

• Nennen sthlm

Håller med katalysator.

När jag sålde saker tog jag typ vanlig ica
    Påse, som jag klippte av handtagen på. Vira in saken och tejpa.
    Jag skrev adressen på en vit lapp med svart penna och tejpade fast.
    Blev jättebra.

• Elaifiknow

Vad är det för typ av saker? Ömtåliga?

• MysMamman87

Åh gud va bra :) Hur räknar man enklast frakt på sånt? Tycker det verkar jätte krångligt.

Det är bara kläder och en väska.

• Lacey

Jag skickar alltid med DHL när jag säljer på Tradera. Det kostar lite mer men ger ett bättre skydd både för säljare och köpare då paketet kan spåras från inlämning till utlämning.
    När du skickar ned DHL får du bra kartonger från dem.

• cloudberry79
    MysMamman87 skrev 2012-09-11 20:21:23 följande:
    Puff puff!

Nån som kan förklara hur man räknar ut frakten? 
    Du måste kunna väga varan, tex på en köksvåg. Väg packmaterialet för sig, så lägger du på den vikten.
    Lacey skrev 2012-09-11 19:01:49 följande:
    Jag skickar alltid med DHL när jag säljer på Tradera. Det kostar lite mer men ger ett bättre skydd både för säljare och köpare då paketet kan spåras från inlämning till utlämning.
    När du skickar ned DHL får du bra kartonger från dem.
    Postens nya "Skicka lätt" funkar på samma sätt, men är billigare än DHL, dessutom AVSKYR jag när folk skickar till mig med DHL, det är nämligen två mil enkel väg till närmaste utlämningsställe, något man bör tänka på när man väljer fraktsätt.. Låt köparen bestämma!

Sur, grinig och på smällen.
  • 223

Jag skulle inte vilja ha varan skickad med DHL då det ligger på fastlandet och jag inte åker in varje dag.

Man måste kunna väga prylarna man säljer med förpackningmaterial så att man kan skriva i annonsen vad portot blir. Skaffa portotabell från posten eller gå in på deras hemsida. 

• MysMamman87
    cloudberry79 skrev 2012-09-11 20:25:47 följande:
    Du måste kunna väga varan, tex på en köksvåg. Väg packmaterialet för sig, så lägger du på den vikten.

Postens nya "Skicka lätt" funkar på samma sätt, men är billigare än DHL, dessutom AVSKYR jag när folk skickar till mig med DHL, det är nämligen två mil enkel väg till närmaste utlämningsställe, något man bör tänka på när man väljer fraktsätt.. Låt köparen bestämma!

Tack.
Svar på tråden Tips på "packning" av paket på tradera.