• MysMamman87

Tips på "packning" av paket på tradera.

Hej.
    Jag har tagit fram massa saker som jag vill sälja, men jag har inga kartonger eller nåt att skicka iväg grejerna i. Har ni nåt tips på hur man kan packa och få ihop ett paket utan att använda kartonger, vad som helst? :)

• Svar på tråden Tips på "packning" av paket på tradera.
  • Snelson

En sak man bör tänka på om man packar med en vanlig ica kasse t.ex. är att fästa frimärkena noga (helst på ett papper som man fäster på påsen). Under resans gång är det annars lätt att frimärkena lossnar och då finns det en risk att avsändaren får betala "straff avgift" eftersom det inte finns porto så det räcker... / Före detta brevbärare.

• MysMamman87
    Jojjanna skrev 2012-09-11 21:23:40 följande:
    Jag brukar skicka i mailingbags som finns i olika storlekar och kan ropsa in på tradera. Det är supersmidigt!
    Vad är det för nåt?
  • Nennen sthlm

Ang frimärkena så fäste jag först som vanligt direkt på förpackningen, sen på med en bit packtrejp över dom

• Lacey

Jag skriver tydligt i varje annons att jag enbart skickar med DHL och sen är det upp till var och en att välja och buda eller inte. För mig är DHL-s inlämningsställe närmare och smidigare och då jag oftast skickar stora mängder samtidigt och inte har tillgång till bil kan jag inte posta på olika sätt.

Postens tracking/ersättning fungerar heller inte som utlovat.

• MysMamman87
    Nennen sthlm skrev 2012-09-11 22:18:37 följande:
    Ang frimärkena så fäste jag först som vanligt direkt på förpackningen, sen på med en bit packtrejp över dom

Smart :)
  • Jojjanna

Sök på ordet mailingbags på Tradera. Det är packningspåsar i plast som har en färdig klisterremsa. Sen finns det adressfickor att köpa till som man klistrar på påsen, alternativt skriver med penna direkt på påsen...

• MysMamman87
    Jojjanna skrev 2012-09-12 08:48:46 följande:
    Sök på ordet mailingbags på Tradera. Det är packningspåsar i plast som har en färdig klisterremsa. Sen finns det adressfickor att köpa till som man klistrar på påsen, alternativt skriver med penna direkt på påsen...

Tack :)
  • MysMamman87
    ebk88 skrev 2012-09-11 20:32:13 följande:
    På Skickaguiden på Posten.se kan du räkna ut pris genom att slå in längd, bredd, höjd och vikt.

Och då ska jag väga allt tillsammans? När jag är klar med paketet.
  • MysMamman87

Är kanske lite trög men ska börja med det här för första gången och vill ju inte att det blir fel det första jag gör :p

• Hoppepropp

Hej,

hoppas det går bra med dina auktioner!

Jag brukar också använda mailingbags som nämns ovan, det underlättar verkligen om man ska skicka många paket - slipper allt med att klippa till och tejpa andra påsar. Det ser dessutom mycket snyggt o prydligt ut.

Något som irriterar mig som köpare är om jag köpt något litet, som en barnbody, och säljaren har vikt ihop plagget till en liten boll istället för att lägga det plant i ett lite större paket. Det lilla paketet går in i brevinkastet, medan "bollen" får jag hämta ut på utlämningsstället. Störigt och onödigt, ett litet tips bara.

Jag kommer att använda Postens Skicka lätt nu när jag säljer vinteroveraller och stövlar, men till de små paketen så fortsätter jag med vanliga frimärken i påsar som jag kan lägga direkt på lådan.

Ser att du redan fått bra hjälp med hur du beräknar fraktkostnaden.           

• MysMamman87
    Hoppepropp skrev 2012-09-17 00:25:23 följande:
    Hej,

hoppas det går bra med dina auktioner!

Jag brukar också använda mailingbags som nämns ovan, det underlättar verkligen om man ska skicka många paket - slipper allt med att klippa till och tejpa andra påsar. Det ser dessutom mycket snyggt o prydligt ut.

Något som irriterar mig som köpare är om jag köpt något litet, som en barnbody, och säljaren har vikt ihop plagget till en liten boll istället för att lägga det plant i ett lite större paket. Det lilla paketet går in i brevinkastet, medan "bollen" får jag hämta ut på utlämningsstället. Störigt och onödigt, ett litet tips bara.

Jag kommer att använda Postens Skicka lätt nu när jag säljer vinteroveraller och stövlar, men till de små paketen så fortsätter jag med vanliga frimärken i påsar som jag kan lägga direkt på lådan.

Ser att du redan fått bra hjälp med hur du beräknar fraktkostnaden.           

Tack :)
Svar på tråden Tips på "packning" av paket på tradera.