• Novembersmile

Vi som precis har startat bebisverkstsden och hoppas på ett plus!

Hej alla rara Jag och sambon har bestämt oss för att verkligen försöka få en bebis. Fick pco konstaterat i våras och har inte lyckats bli gravid på naturlig väg. Jag fick primolut nor och pergotime (enkeldos) utskrivet förra veckan. Är inne på 7 dagen med primolut och hoppas jag får mens till helgen. Jag skulle tycka det var otroligt roligt om några ville följas åt den närmsta tiden. Det är ju inte alla som kan sätta sig in hur det är för oss som har svårt att bli gravida på den naturliga vägen. Så därför vore det roligt att ha några att dela tankar och funderingar med :) Nu jäklar ska det bli barn!!

• Svar på tråden Vi som precis har startat bebisverkstsden och hoppas på ett plus!
  • masken
    Jag, 28 år, slutade med p-piller i jan 2011. Fick en spontan mens i aug 2011 sen inget mer. Tog kontakt med gyn nov 2011. Sedan dess: 3 Proverakurer för att ev få igång kroppen med ägglossning, fick mens av Provera men ingen ägglossning kom igång. Tillbaka i mars 2012, jag fick ta prover, och sambon fick lämna spermaprov som visade bra resultat. Jag fick utskrivet pergotime enkelkur, ägglossning på dag 24 men tyvärr ingen graviditet. I juli 2012 återbesök och vi fick båda lämna prover och remiss är ivägskickad till ivf. Aug 2012 en Provera + pergotime dubbel dos, där är vi nu. Har varit på VUL dag 12 som visade många mogna äggblåsor, ska tillbaka imorgon på dag 14 och se hur de utvecklat sig, är det för många blir det sexförbud och ingen chans till graviditet denna månaden :( Det är en lång procedur det här, men någon gång ska man  väl lyckas får man hoppas :)
  • masken

Har även gjort en Äggledarspolning i juni vilket visade fri passage. Jag har fått diagnosen PCO så får jag bara ägglossning så ska detta väl funka hoppas jag :)

• Novembersmile
    masken skrev 2012-09-13 08:10:34 följande:
    Jag, 28 år, slutade med p-piller i jan 2011. Fick en spontan mens i aug 2011 sen inget mer. Tog kontakt med gyn nov 2011. Sedan dess: 3 Proverakurer för att ev få igång kroppen med ägglossning, fick mens av Provera men ingen ägglossning kom igång. Tillbaka i mars 2012, jag fick ta prover, och sambon fick lämna spermaprov som visade bra resultat. Jag fick utskrivet pergotime enkelkur, ägglossning på dag 24 men tyvärr ingen graviditet. I juli 2012 återbesök och vi fick båda lämna prover och remiss är ivägskickad till ivf. Aug 2012 en Provera + pergotime dubbel dos, där är vi nu. Har varit på VUL dag 12 som visade många mogna äggblåsor, ska tillbaka imorgon på dag 14 och se hur de utvecklat sig, är det för många blir det sexförbud och ingen chans till graviditet denna månaden :( Det är en lång procedur det här, men någon gång ska man  väl lyckas får man hoppas :)

Jag är 22 år. Tog ut p staven för 1 år sen. Har inte haft mens sen dess. Hoppas du lyckas denna gång. Väntar med spänning att du uppdaterar mer sen! :)
  • masken

Var på VUL idag, visade ingen större tillväxt på äggblåsorna, de var fortfarande 11-12mm. Men nu verkar det som att det är 1-2 stycken iaf. Ska tillbaka på onsdag dag 19 och se om de växt. Hade ju äl på dag 24 förra enkelkuren så än finns det kanske lite hopp, hoppas på äl i slutet av nästa vecka :)

• masken

Cykeldag 14. Hur går det för dig? Du väntar på att mensen ska komma?

• Novembersmile

Ja precis. Tog sista tabletten av primolut tidigare. Så hoppas mensen kommer snart. Har fruktansvärt ont i bröstvårtorna, PMS och lie känningar i magen. Så den är nog på g. Känns konstigt att få dessa "biverkningar" eftersom jag inte har haft mens på över ett år. Och före det hade jag p stav i 2 år och ingen mens då heller. Men det känns bra att få tillbaka menskänningarna igen, för nu vet man ju vad som väntar :) :)

• Selaine

Jag har PCO och vi vill börja göra barn :) Mitt problem är att jag har väldigt oregelbunden mens när jag inte äter p piller. Äter min sista karta nu. Är väldigt sugen på att börja med allt på en gång - munkpeppar/agnus vitex för jämn cykel, och rosenrot för tydligare ÄL och Akupunktur för att få inre balans och dricka grapefruktjuice för bättre ÄL-flytningar. Men vad rekommenderar ni? Ska jag börja au naturel utan tillskott och se om det går utan hjälp? Eller är det nåt av ovanstående jag skulle kunna börja med? Boka in Akupunktur eller zonterapi? Munkpeppar efter att jag tagit sista p-pillret? Jag vill inte förlora tid i onödan när jag ju vet att jag förmodligen inte får egen ägglossning. Min bm tyckte att jag skulle pröva i 3-4 månader och sen söka hjälp. Tacksam för råd /// redan stressad tjej

Svar på tråden Vi som precis har startat bebisverkstsden och hoppas på ett plus!