• darkangel82

Flashback

Fråga vad fan är flashback?! Jag fattar ingenting massa pratar om denna grej o jag som bott under en sten det senaste 30 åren fattar ingenting?

• Svar på tråden Flashback
  • mamita64
    LindaEfraim skrev 2012-09-12 01:23:15 följande:
    Min dotter blev dog vid 20:30 och 21:09 stod det på FB. 23:37 står hennes namn med! Så effektiva är de på FB!
    Just den delen är något jag inte gillar med FB
    De lämnar ut namn, facebooksidor, bloggar, allt på människor som dött. Nu senast var det 13 åringen som blev mördad i Täby.
    De är bra på att ta fram fakta, men borde låta människor som dött vara ifred
  • Anonym (?)
    mamita64 skrev 2012-09-12 01:37:01 följande:
    Just den delen är något jag inte gillar med FB
    De lämnar ut namn, facebooksidor, bloggar, allt på människor som dött. Nu senast var det 13 åringen som blev mördad i Täby.
    De är bra på att ta fram fakta, men borde låta människor som dött vara ifred
    Visst kan man tycka att det är osmakligt men samtidigt har ju polisen mycket nytta av den information som skrivs på Flashback. Ett flertal fall har ju de facto blivit lösta pga. Flashback. Det är en svår avvägning mellan skada och verkan.
  • jaghopparhögt
    Anonym (?) skrev 2012-09-12 01:41:06 följande:
    Visst kan man tycka att det är osmakligt men samtidigt har ju polisen mycket nytta av den information som skrivs på Flashback. Ett flertal fall har ju de facto blivit lösta pga. Flashback. Det är en svår avvägning mellan skada och verkan.
    Jaha du, vilka då?
  • jaghopparhögt
    Anonym (?) skrev 2012-09-12 01:49:10 följande:
    Bl.a Terje-fotografen och den kidnappade 25-åringen i Uppsala. It-brottssektionen medger också att Flashback och andra sociala medier idag är en förutsättning för att lösa brott; www.metro.se/metro-teknik/facebook-hjalper-po...!52998/
    Hur exakt löste medlemmar på Flashback fallet med den kidnappade 25-åringen?
  • Tjenixen

folket på fb har hjälpt polisen ganska mycket i vissa fall och gett dom ledtrådar i fall dom aldrig skulle klara upp annars..

• Lindsey Egot the only one

Fast i vårt fall var brandkåren på plats vid nio och skvallret började nio minuter senare!

• mamita64
    Anonym (?) skrev 2012-09-12 01:41:06 följande:
    Jag är kanske dum, men på vilket sätt hjälper det polisen att man lägger ut länkar till ett mordoffers facebook, blogg mm?
    Polisen vet vem mordoffret är och kan själva kolla alla ovan nämnda sidor

• Anonym (??)
    mamita64 skrev 2012-09-13 11:02:08 följande:
    Jag är kanske dum, men på vilket sätt hjälper det polisen att man lägger ut länkar till ett mordoffers facebook, blogg mm?
    Polisen vet vem mordoffret är och kan själva kolla alla ovan nämnda sidor

Därför att polisen är otroligt sega och på FB är de betydligt snabbare och det mesta har de tagit reda på snabbt med tanke på att det är 100tals eller fler människor som samarbetar.
    Det gör de inte på polisen på samma sätt.

Vart tror du Aftonbladet och Expressen hämtar sina nyheter???? Först står det på FB nästa dag exakt samma sak och ord på AB....

Underskatta inte FB.
    Det är polisen som inte hänger med i utredningar, gå in o läs i dessa delar av forumet där de avhandlar brott så ser de exakt hur mycket DE har löst inte polisen.
  • mamita64
    Anonym (??) skrev 2012-09-13 11:15:44 följande:
    Därför att polisen är otroligt sega och på FB är de betydligt snabbare och det mesta har de tagit reda på snabbt med tanke på att det är 100tals eller fler människor som samarbetar.
    Det gör de inte på polisen på samma sätt.

Vart tror du Aftonbladet och Expressen hämtar sina nyheter???? Först står det på FB nästa dag exakt samma sak och ord på AB....

Underskatta inte FB.
    Det är polisen som inte hänger med i utredningar, gå in o läs i dessa delar av forumet där de avhandlar brott så ser de exakt hur mycket DE har löst inte polisen.
    Jag vet att både AB och Expressen hämtar från FB, jag vet att Fb har bistått polisen i flera fall och kommit fram till vem gärningsmannen är snabbare än polisen.
    Men det är inte det jag diskuterar. Länkarna till en ung flickas fb, blogg mm för alla att se och läsa. Varför?
    Skicka länkarna till polisen då om de är så långsamma.

• CoolJen

FB är väldigt användningsbart tycker jag, finns många kunniga som ställer upp om man frågar, tex. nåt speciellt problem med bilen.
    Man kan ju även som ni andra säger hitta mycket information som man inte får reda på annars.
    Det finns även en massa roliga trådar att läsa som tidsfördriv.

Svar på tråden Flashback