• 1979sandy

Hur aktivera 3 veckors?

Hej!

Ni som har riktiga små småttingar där hemma Vad gör ni på dagarna?
    jag har inte velat börja ta mig ut på stan än mm med min 3 veckors då amingen är sådär fortfarande.. men vad gör ni hemma?
    Lägger ni dom mkt på mage och aktiverar dom så, eller håller ni mest i dom och gosar?

tack för svar!      

• Svar på tråden Hur aktivera 3 veckors?
  • Queenie70

En tre veckors behöver inte aktiveras.

• Winterfell

Nej, en treveckors behöver inte aktiveras. (Tycker egentligen inte att några barn behöver aktiveras, de är ju liksom experter på att ta sig för att göra saker när de vill det!)

Är man tre veckor så är det mest närhet, mat och sömn som gäller. Prata med bebisen och håll den nära. Du märker när den börjar intressera sig för annat, det kommer naturligt.  

• Litenåfin

Vi ammar ammar och ammar ;) haha. Vi har iofs varit på stan och fikat en del, annars hänger hon med i det jag gör :) hon vill ju bara äta, sova och ha närhet. Nu har ju jag en treåring som ska underhållas med så sitta hemma hela dagarna är uteslutet.

• Psychopath

Hehe, om frågan gällt en 3-månaders skulle jag förstå men en så liten behöver inte aktiveras TS.
    De behöver sova och gosa och ammas och bajsa... Ja, det är väl allt.

• Natulcien

Aktiveras? Nej, en nyfödd behöver inte aktiveras. Den behöver äta, sova och få vara i famnen mest...

• Kärlek84

en treveckors bebis behöver inte aktiveras på något sätt. Se bara till att hunger/sömn/närhetsbehovet är tillfredsställt. Nåt annat behövs inte.

• 1979sandy

Jag menade kanske inte aktiveras på det sättet .., menade lite vad ni gör om dagarna då jag i alla fall inte tagit mig ut än på stan..,:)

• Winterfell
    1979sandy skrev 2012-09-12 16:51:03 följande:
    Jag menade kanske inte aktiveras på det sättet .., menade lite vad ni gör om dagarna då jag i alla fall inte tagit mig ut än på stan..,:)
    Jaha, du menar vad DU ska göra för att aktiveras?  
  • Solen11

Vid den åldern tog jag någon promenad om dagen. En del kompisar kom och hälsade på för att kika på bebisen. När hon sov (ganska mycket vid den åldern) så passade jag också på att softa och vila. Bläddra i ngn tidning, slökolla på tv. Var fortfarande 3 veckor efter förlossningen rätt medtagen fysiskt. Det var ju för övrigt första veckan som man var själv, då pappan återgått till jobbet så det var fullt sjå att bara vänja sig vid allt nytt. Sen såklart ägnade man ju mycket tid till att mata (läs: strula med amning), byta blöja och bara gosa.
    När dottern var ca 7-8 veckor så körde jag igång med att träffa mammagrupp via bvc och vid ca 4 månaders ålder blev det öppna förskolan och babysim.

Svar på tråden Hur aktivera 3 veckors?