• Nlie

Världen är stor och var ska vi bo?

Lite partisk men Gibraltar :) Brittisk men ligger i södraste Spanien, ganska spansk mentalitet med ingen stress osv men officiella språket är engelska. Trevliga människor och en pontanare och skönare livsstil än i Sverige :)

• Nlie

Ja jag bor i Gibraltar, det jag gillar med det är att du har allt på gångavstånd, du har medelhavet på engelska utan missförstånd, jag gillar att så många människor från olika länder samlas här och jag gillar den lugnare livsstilen. Visst är servicen lite si och så men vet man vart man ska gå och vem man ska tala med så går det bra, maten är brittisk och kanske inte så himla rolig men när man bor här lagar man ju oftast maten själv ändå. Klimatet är bra här och människor trevliga, blir man uttråkad har man Spanien 5-10minuter bort med bilen, eller varför inte Marocko ett par timmar bort med båt.
    Men sen beror det ju såklart på vilken typ av människa man är, jag är ingen storstads människa och har alltid bott på småorter i Sverige också så jag lider inte av hur litet det är :)

Svar på tråden Världen är stor och var ska vi bo?