Inlägg från: Mumriken |Visa alla inlägg
  • Mumriken

Chips/snacks/godis vi minns och saknar

pinnen2222 skrev 2012-09-12 16:45:22 följande:
    OLW:s lövtunna pepparchips. Blå påse med stjärnor på! har mailat olw och dom kommer aldrig mer tillbaka :((((
    JAAA! Och dillskruvar från Estrella, herregud vad jag älskade dem.
    Skrev t.om. ett klagobrev till Estrellas huvudkontor när dessa försvann, men fick till svar att man inte hade planer på att återproducera dem utan tyckte att det räckte med de vanliga lättsaltade skruvarna

En annan gammal chipsgoding var originalgrillchipsen från OLW, på den tiden kring 1985 när påsarna var gyllengula med silverstjärnor på och en räv på omslaget, nån som minns dessa?
    De smakade som en blandning mellan barbecue och pepparchips. Jag vill ha dem tillbaka!
  • Mumriken
    emmeth skrev 2012-09-13 08:37:49 följande:
    Dillskruvar saknar jag... kryddhuset har en variant men det är ju inte riktigt samma - och Ranch-chipsen!

Och det jag saknar mest är KNASEN-asken. Så sjukt gott men spårlöst försvunna. Någon som vet någonting som smakar ungefär likadant? 

Och GB's vaniljpuck vill jag ha tillbaka.

Haha, såg ditt inlägg först nu. En till dillskruvefrälst

• Mumriken
    Drutten. Små röda hallonpluttar i liten tablettask med Drutten på som jag fick som lördagsgodis på 80-talet. Tror att asken var mörkblå om jag inte minns fel?
  • Mumriken
    Mumriken skrev 2012-09-13 09:23:18 följande:
    JAAA! Och dillskruvar från Estrella, herregud vad jag älskade dem.
    Skrev t.om. ett klagobrev till Estrellas huvudkontor när dessa försvann, men fick till svar att man inte hade planer på att återproducera dem utan tyckte att det räckte med de vanliga lättsaltade skruvarna

En annan gammal chipsgoding var originalgrillchipsen från OLW, på den tiden kring 1985 när påsarna var gyllengula med silverstjärnor på och en räv på omslaget, nån som minns dessa?
    De smakade som en blandning mellan barbecue och pepparchips. Jag vill ha dem tillbaka!
    ... typ sån här påse fast illgul.
  • Mumriken
    elwen skrev 2012-09-13 09:35:19 följande:
    till er som saknar dillskruvar , testa att dippa vanliga skruvar i dilldippen från olw de e såå gott
    jag saknar i chips väg ranch och dom gamla olws gräddfil och lök
    glass saknar jag clip clap eller vad en hette , gul med tuggumi  i pinnen
    tuggumi som man hällde i munnen och det kanstrade när man fick dom på tungan
    tefat med lakris pulver
    dom små choklad förpackningarna med kalle anka på där bitarna var super små och inte en hel chokladkaka som det är nu
    ako kolorna
    ett tuggumi som såg ut som en melon med små svarat kulor i och som smakade just melon

Åh tack för tipset! Ska testas i helgen
  • Mumriken
    Ruggugglan skrev 2012-09-13 09:44:02 följande:
    Finns i Danmark. Men synd att man ska behöva åka utomlands
    Hos oss har jag hittat dem vid något tillfälle på Överskottsbolaget... men jag är hyfsat övertygad om att dessa påsar faktiskt ÄR genuint från 90-talet och kvar från något restlager som de behöver sälja slut på.
  • Mumriken

(PARENTES TILL TS:
    Tack innerligt för att du har skapat upp en tråd som bara är till för att vara trevlig och underhållande och där det nog blir nästintill omöjligt att gå till personangrepp på andra användare i tråden. Jag behöver sådan här lugn läsning ibland även på FL)

Svar på tråden Chips/snacks/godis vi minns och saknar