Inlägg från: November1982 |Visa alla inlägg
  • November1982

Finns de någon mer med PCO som har övervikt?!

Hej! Jag fick veta i juli att jag har PCO, efter semestern tog jag kontakt med gyn igen för att fråga lite om hur man går vidare eftersom jag och min sambo vill skaffa barn och försökte länge innan jag gick till läkaren, hade blödning en hel månad och undrade vad som var fel.

Jag var där i slutet på augusti igen och betalade 300 kr för att konstatera att jag var fet! Så kändes det verkligen. Fick order om att gå ner i vikt och sedan komma tillbaka. Är helt knäckt nu och allt känns hopplöst! Hur ska jag kunna tappa så mycket i vikt?!? Har testat cambridge och slanka. För något år sedan, Gick ner 14kilo men gick snabbt upp det igen!
    Har inte haft mens sedan 5aug, ringde och försökte få en provera kur, men inte det heller....

Kram

Har börjat träna mer på gym 2ggr i veckan minst. Men inget händer..

• November1982

Jag har aldrig haft en tanke på det, jag äter varken godis eller mycket mat! Så frågan är vad man ska göra för att gå ner, att jag tränar har inte visat några resultat. Man undrar ju lite hur lång tid det tar innan det märks.
    Jag sa till min läkare att det måste nästan vara genetisk att man ser ut såhär, men det fanns tydligen inget som hette så, utan det var helt enkelt en livsstil.

Detta är jätte svårt och både jag och min sambo mår dåligt över barnlösheten, sen ska man vara motiverad att gå ner... Det går inte ihop i min vardag just nu. :(

Kram

• November1982

har gjort ul och jag har typiska pco äggstockar sägs det. Äggen ligger somett pärlband. Jag har 0.06 trstosteron och man ska inte ha mer än 0.05 sa gyn. Har inte gjort någon sperma prov, det skulle ta mellan 6-8 veckor att få tid. Sen ska jag få killen övertalad till det. Han måste göra ett prov med innan jag kan få medicin för pcon och det bästa är att gå ner. Mitt bmi är >30. Har inte sett det som ett stort problem innan, men nu när vi vill ha barn känner jag mig rätt värdelös. Hur länge har ni försökt? Har du högt bmi?
    Kram

• November1982

Hej! Hur går allt för dig/er? Just nu står allt rätt så stilla. Har inte haft mens sen 5 augusti. När jag var på vul senast sa hon att mensen var på gång, det var 27 augusti och fortfarande har ingen mens kommit. Hur lång tid tar det egentligen?? Jag ringde förra veckan och frågade dom, hon sa till mug att ta ett grav test och var det negativt skulle jag bara vänta typ... Kunde ha med träningen att göra.. Men hag vet inte.. Är osäker. Är iallafall inte gravid!

Kram

• November1982

Jag fick också rådet att gå ner i vikt, men träningen och den omlagda kosten har isället haft motsatt effekt. Vet Snart inte vad jag ska ta mig till. Vill så gärna vara glad för dom i min omgivning som blir gravida...men varje gång gör lika ont... Varför inte vi??

Kram

Svar på tråden Finns de någon mer med PCO som har övervikt?!