• Anonym (längtar)

hur läng tid för nr 2?

Hej! Vet inte om det här är rätt forum. Jag är 32 år. Fick mitt första barn när jag var 30 i stort sett hur lätt som helst. Längtar efetr nr 2 men ingenting händer! Kör Clearblues ägglosningstest men det är ingen som vill stanna. Vad har hänt! Nån som har någon erfarnenhet med svårighet att  få ett andra barn? Hörde av en kollega som sa att de hade försökt i 5 år tills nr 2 kom.....

• Svar på tråden hur läng tid för nr 2?
  • Anonym

20 månader. Blev gravid efter utredning, hade troligtvis något litet hinder i äggledarna. Första barnet blev till innan vi ens börjat försöka.

• Anonym (längtar)

Grattis till era nr 2! Men jag får panik av detta. Hur länge måste man ha försökt få nr 2 för att få en utredning? Går man via sin mvc eller via husläkaren? tacksam för svar!

• Gummsan

Vi ringde gyn på säs. Ett år helst ska man försökt men ringa och prata med dom innan gör ju inget.

• Anonym
    Anonym (längtar) skrev 2012-09-13 19:50:52 följande:
    Grattis till era nr 2! Men jag får panik av detta. Hur länge måste man ha försökt få nr 2 för att få en utredning? Går man via sin mvc eller via husläkaren? tacksam för svar!

Ett år som Gummsan skrev. Gjorde utredning privat och fick tid en månad efter att vi ringde. Försökte få hjälp via gyn först och fick testa pergo (som inte fungerade). För oss hade det alltså lönat sig att gå direkt till en fertilitetsläkare men det är lätt att vara efterklok.
  • Mamma och Mor

Började försöka i maj 2008 och blev gravida (missfall borträknat) i mars 2009. Vi var på G att få tid för utredning när jag testade positivt :) Jag hann fylla 33 innan sonen föddes.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • hannis

Vi blev gravida på första försöket med nr 2 men är bara i v 15 ännu så länge. Jag är 33 år.

• Rocktroll

Gjorde också misstaget som anonym och gick via landstinget först för på det slösade vi ett år på att testa tex pergo vilket aldrig hade funkat för oss ändå. Det var först när vi gick privat som vi faktiskt fick veta vad som var fel så att lägga dom tusenlapparna som en privat utredning kostar tycker jag helt klart är värt pengarna...och tiden.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden hur läng tid för nr 2?