• mia0509

Ensamföräldrar Stockholm 35+

Hej

Jag är en ensamstående kvinna på 40 år med två barn (delad vårdnad), en tjej på 3 år och en kille på 7år. Jag har börjat sakna vänner i samma situation, dvs ensamstående med barn att umgås med och kanske även utan barn.

Jag söker alltså vänner i samma situation i Stockholm, gärna med barn i liknande ålder. Vi bor i norrort men det har ingen större betydelse tycker jag, ser inga problem med utflykter i storstockholm. 

De flesta trådar här där singel mammor söker vänner i stockholm verkar vända sig till ensamstående i 20 års åldern ofta med spädbarn. Jätteroligt för den gruppen. Jag söker dock vänner närmare min egen ålder.
    Hör gärna av er alternativt svara på tråden.

//Mia     

• Svar på tråden Ensamföräldrar Stockholm 35+
  • lola

Hej!!

Härligt och äntligen se att det finns fler "äldre" singelmammor med småbarn här på fl. Jag 43 år, ensamstående men en glad och pigg ettåring. Jag känner igen mig i det du skriver och har själv   bara sett trådar med yngre mammor. De flesta "äldre" mammorna här  har barn i tonåren (gäller även mina vänner) så jag har känt mig ganska ensam i min situation.  Det vore kul om vi kunde få kontakt

/L

• mia0509

Hej, va roligt! Det finns ju hur många som helst i 40-års åldern som är ensamstående. Bara svårt att hitta varandra =(

Så du har en 1 åring, Mysigt! Då är du fortfarande mammaledig?
    Jag är mitt uppe i att få ihop livspusslet med dagis, skola och heltidsjobb. Men det går bra och vi har det fint ihop, bara jobbet som är stressigt....som för de flesta  =)
    vi hörs!

• Princessbakelsen

Här är en till! Ensamstående mamma på snart 36 år med en 2-åring (pojke).
    Vi bor i Alvik/Traneberg men letar nytt och större boende, gärna närmare dagis som ligger vid Odenplan.
    Jag är den enda i min umgängeskrets som är ensam med barn och skulle oxå tycka att det vore trevligt att lära känna andra i samma sits.
    Jag bloggar lite om vårt liv på: http://prinsessbakelsen.blogg.se

Trevlig helg!

• mia0509

Jättekul!
    Traneberg det är fint, jag bodde där ett tag och trivdes kanon. Men jag förstår att du vill flytta nära dagis. Allt blir så  mycket lättare om man bor nära dagis och kompisar eller hur?
    Jag ska genast kolla in din blogg.  =)

• Lyckali

Hej,
    Vad kul att det finns fler 35+ singelmammor hät. Jag är ensamstående mamma på 36 år med en 3 årig son som jag har delad vårdnad om. Vill också gärna träffa andra mammor i liknande situation. Vi bor i Solna. 

Skulle vara kul och ses och hålla kontakten Glad.

/M   

• NoNoo
    mia0509 skrev 2012-09-12 20:57:31 följande:
    Hej

Jag är en ensamstående kvinna på 40 år med två barn (delad vårdnad), en tjej på 3 år och en kille på 7år. Jag har börjat sakna vänner i samma situation, dvs ensamstående med barn att umgås med och kanske även utan barn.

Jag söker alltså vänner i samma situation i Stockholm, gärna med barn i liknande ålder. Vi bor i norrort men det har ingen större betydelse tycker jag, ser inga problem med utflykter i storstockholm. 

De flesta trådar här där singel mammor söker vänner i stockholm verkar vända sig till ensamstående i 20 års åldern ofta med spädbarn. Jätteroligt för den gruppen. Jag söker dock vänner närmare min egen ålder.
    Hör gärna av er alternativt svara på tråden.

//Mia     

Hej. Jag har också börjat sakna vänner som är i samma situation. Jag är 43 år, ensamstående mamma till mina tvillingtjejer på 8 år.

Jag har försökt sammanstråla med andra ensamstående här på FL i omgångar, men de har alltid velat träffas utan barn på sina barnfria veckor och när man är ensamförälder på heltid som jag blir det svårt.

Vi bor i Älvsjö, och träffas gärna!

• mia0509

va roligt att vi är några f!lera

princessbakelser: jag läser din blogg nu =) Hur har det gått med flyttplanerna?

Lyckali: Solna där har jag också bott, jag gillade det jättemycket. Och det är ju nära Sollentuna där jag bor. Vi hängde mycket på Mulle Meck förut.

NoNoo: Ja visst är det något man saknar efter några år. Att kunna umgås med fler i samma situation. När jag påbörjade tråden skrev jag den främst för att hitta fler ensamstående att umgås med tillsammans med barnen i första hand, men även utan barnen förstås =) 

Nu måste jag ta tag i veckans tvätt. Tyvärr känns det som att jag är ett halvt steg efter hela tiden, förhopnningsvis lugnar det ner sig snart. Har ni den känslan någon gång?

Nu när vi börjar bli några stycken skulle det vara roligt att ses. Jag har barnen i helgen men ingen möjlighet då. Vad sägs om helgen v40? Och aktivitet beroende på vädret.

Fler som vill träffas?     

• MariaOE

Hej!! Jag är 31 år och har en son på 3,5 år. Han bor hos mig varannan vecka! Håller med tidigare inlägg... Mkt yngre mammor... Är oxå ensam i min vänskapskrets om att vara separerad/ ensam förälder... Letar efter andra i samma sitts att prata med, träffa (lekdejter o även utan barn om det skulle funka...)

Bor i Fruängen...

//Maria

• Fru Öland

Hejsan

Jag är ensam med 2 barn, 36år. Yngsta är 1 år och har vait ensam sedan 1,5år sen. Jag skriver ensam eftersom jag verkligen är ENSAM. Jag har barnen på heltid. Min man var var med om en bilolycka precis nygravid.

• mia0509

vad roligt att vi verkar vara flera som är i samma situation och som söker fler vänner. Det vore roligt att träffas och lära känna varandra.
    Så jag slänger ut ett förslag och hoppas att någon nappar.

Söndag 7/10. Aktivitet får anpassas till väder och hur många vi blir.

Det svåra blir att hitta på något där barnen kan leka samtidigt som vi får chans att lära känna varandra, men vi hittar nog på något =)

Några förslag utan närmare eftertanke:
    Utomhus: Picnik på lämpligt ställe / Mulle Meck (Solna) / Hinderbanan Järvafältet (Sundbyberg)
    Inomhus: Fika hos mig / Sjöhistoriska museet (Djurgården, stort och bra fik dessutom ) 

Svara antingen i tråden eller messa mig, 
    Nu hoppas jag bara på att någon är sugen på att träffas =)

Svar på tråden Ensamföräldrar Stockholm 35+