Jarverud skrev 2013-03-10 17:46:20 följande:
Hur gick det till slut? Är själv med en induktionshäll från Elektrolux och har samma erfarenhet. Det spelar inte så stor vilken typ av panna jag använder - dyr, billig, gjutjärn, rostfri - det blir en varm ring i mitten. Det skulle vara intressant att höra om Elektrolux sa nåt mer
Tekniker från Electrolux har varit här flera gånger. Första kokade vatten, gick på toaletten och gjorde nr2 och åkte här ifrån utan att lösa något. Andra bytte ut plattan under glashällen och den teknik under där man väljer styrka. Sen dess har den blivit bättre, dock så är glaset fult som på bilden.
När vi var hos grannen som har samma induktionshäll så såg alla plattor fina och glansiga ut. Inga märken som på vår stora platta. Tråkigt när man betalat dyra pengar.
Så när dom var här för torktumlaren inte torkade tort (visade sig att givaren var fel) så tog jag upp det med den tekniker. Han hade heller aldrig hört tallas om problemet vi haft. Sen försökte han skylla på att det är nog matrester som fastnat, då blev jag irriterad och sa att det argumentet håller inte för då skulle dom andra plattorna vara likadana plus att då borde även vara runt kanterna, där det inte är nått.
Teknikerna har ju ingen befogenhet att byta ut en häll utan detta måste man bråka sig till på telefon med deras kundtjänst verkar det som. Men han kunde byta ut glashällen om jag ville. Stekte pannkakor idag och det gick mycket bättre. Så nu står jag i valet och kvalet om jag ska bråka till mig en helt ny häll eller om jag ska be teknikern byta glaset på hällen. Hur skulle ni gjort?