Tvingad till abort av din partner?
Som frågan lyder har du blivit tvingad till abort av din partner trots att du ville behålla barnet?
Som frågan lyder har du blivit tvingad till abort av din partner trots att du ville behålla barnet?
Tycker inte någon ska bli tvingad till en sån sak !
Han jag ska ha barn med velade jag skulle ta bort mitt barn då han inte va redo för barn ännu.
Jag har haft svårt att bli gravid tidigare och är nu även opererad för 3 gradens cellförändring och mina chanser är nu ännu mindre. Så hade jag tagit bort så hade jag valt att inte bli mamma i detta liv.
Jag behöll barnet men miste fadern.
*puffar*
Nja, egentligen blev jag ju inte tvingad eftersom jag alltid hade möjligheten att lämna honom, behålla barnet och bli ensamstående. Men han utövade påtryckningar som jag upplevde så pass jobbiga att jag tillslut gjorde abort fast jag innerst inne hela tiden ville behålla.
Jag bokade en tid, gick inte dit.. för det är ju i min kropp som barnet finns. Alltså kan ingen tvinga mig till en abort! Nu är min dotter snart 7år.
Gjorde inte abort!
Beslutet att gå igenom en abort är mitt och enbart mitt. Ingen kan tvinga mig till vare sig det ena eller det andra. Jag lyssnade på killens argument men bestämde till slut själv. Hur skulle han kunna tvinga mig till abort?
Behåll barnet och blev ensamstående. Det bästa jag gjort i mitt liv!
Nej, det var snarare så att den aborten jag gjorde hade jag gjort oavsett vad killen tyckte.
Och då kan man inte rösta heller, eftersom hela förutsättningen är att man ska ha blivit utsatt för påtryckningar.
Behöll barnen och blev av med killen... Bästa valet i mitt liv...
Nej snarare tvärtom, min kille gjorde slut för att jag gjorde en abort.
Min man har aldrig hurrat över de gånger jag blivit gravid men han vet om att jag inte gör abort och väljer givetvis och har alltid valt att behålla barnen oavsätt vad han sagt.
Valet är lätt alltså hellre behåller jag barnen än en sur gnällig karl.
Däremot blev jag hotad och skrämd som 16 åring att göra abort vilket det blev och det plågar mig än idag
Gjorde abort fastän pappan ville behålla. Det är min kropp och jag bestämmer hur den ska användas.
Gjorde abort nu i fredags (medicinsk i hemmet). sitter efter det och storbölar för att jag inte ville. Jag gjorde det för hans skull. Jag blev kallad både det ena och det andra om jag inte gjorde aborten. Det största slaget var att bli kallad "egoist" och sen få höra "du förstör andras liv, tänk på det". Det tog hårt som fan. Så jag gjorde aborten för hans skull. Och kommer grina hela livet ut. Ser det inte som tvång ser det som att jag gjorde ett val "han eller mej, vems framtid ska jag behaga och vems ska jag förstöra". Jag har lämnat han nu, hade jag behållit barnet hade jag aldrig blivit av med han. Men jag ville så gärna behålla. Som sagt så kommer jag grina hela livet för det. Skyller på honom gör jag ändå.