Inlägg från: Mariah1986 |Visa alla inlägg
  • Mariah1986

Erfarenheter om Kretas Väder m.m i Oktober!?

Hejsan! Vi åker till kreta 11Oktober hade velat höra av era erfaranheter om väder m.m just i oktober? Och kanske om någon har erfaranhet av hotellet vi ska till Atlantica Creta Paradise!? Både positiva & negativa erfaranheter välkommnas!

• Svar på tråden Erfarenheter om Kretas Väder m.m i Oktober!?
  • Mariah1986

Har du varit där mer än en gång ? :) Vi hoppas verkligen iaf på en svensk sommar värme! skulle va så tråkigt om de skulle regna mycke och knappt någon sol :(

• Mariah1986

Hej, va glad jag blev för detta svar :) De låter ju riktigt härligt vi längtar riktigt mycket! Vi åker tillsammans med min bror som är 13år så vi hoppas inte vi kommer känna oss ovälkommna :/ Känns skönt att du gillade hotellen så mycke och själva resan!!! Gjorde ni några utflykter??
    De låter ju super dåligt att sista dagarna på veckan började godsakerna ta slut så får de ju inte gå till tycker inte jag iaf!!! Men jag blev sååå glad nu när du skrev hur varmt ni hade jag hoppas verkligen vi får samma värme! Vi åker 11oktober så jag hoppas verkligen att de håller i sig!! :) Jag frågade faktiskt fritidsresor angående rummen och hon jag pratade med sa att alla är av samma standard och att dom har renoverat nu 2012.. jag hoppas verkligen inte att vi blir missnöjda med rummen de är ju något som gör så mycke att man verkligen får ett ordentligt rum!!  

• Mariah1986

Oj de måste va härligt att bo på Kreta ? :D du får se till så de blir fint väder hela oktober :D hur ser vädret ut där nere nu ???

• Mariah1986
    AGAPI Åh de låter ju helt underbart :D jag är super nervös förom de kommer va skit väder när vi åker, de får bara inte vara de hehe! Vi skulle inte åkt utomlands iår egentligen men så hittade vi en billig resa på ett fint hotell då kan man ju inte säga nej! Och innan jag hade kollat hur vädret egentligen ser ut på kreta i oktober så hade vi betalat in allt redan när jag såg att de kan faktiskt regna en hel vecka! då fick jag PANIK kan ja säga haha! Men vi åker ju den 11 och de är ju nästan i början iaf ;P Så då borde de va fint väder :D så länge de är iaf 23 är jag hel nöjd :D tror du vi kommer ha tur ;P???
  • Mariah1986

Du ger mig hopp om sol :D ja 11oktober ser man väl iaf som i början ;P? Vilket hotell jobbar du på?  Ja en tjock tröja kan jag tänka mig behövs framåt små timmarna, men ja hoppas verkligen att jag slipper den på dagarna :D De känns nästan som de är 50 50 att man får sol eller regn känns som de är många som låter tveksamma att åka till just Kreta i oktober men de ska ju va runt 25 står de iaf på fritidsresors hemsida ;P Men om man kollar på vings hemsida så har dom inte äns resor dit i oktober då blir man ju nästan ännu mer kritisk haha! ser iaf framemot att åka och se knosos och kretas maldiverna elfonsie elle hur de stavas ;P men då behövs de bra väder så man kan bada i de fina vattnet :D och liiiite brun vill man ju bli haha :D

• Mariah1986

Oj va mycke de finns att se :D kommer ju ha fullt upp, eller aa vi har sagt att två tre dagar ska vi hitta på utflykter resten ska gå i vilans tecken ;:P kan va skönt det med! vi har inga barn faktiskt vi vill men de verkar inte bli något så vi ska snart påbörja våran första ivf... Men vi tar med oss min bror som är 13 en liten sladdis hehe :D de ska bli himla mysigt! Och förhoppningsvis att man ska släppa tankarna på barn iaf för en vecka! så skulle de bli massa regn lär man ju bli deprimerad haha! ;D Aa vi kommer bo lite utanför chania staden heter väl rethymnon de ligger väl utanför ? eller nu kanske ja t'nker på fel stad haha!

• Mariah1986

Lotten! Ja de får vi verkligen hoppas att vi har mer tur med vädre, för de där lät ju inte bra alls!

• Mariah1986

Agapi, tänkte fråga om inte du har lust att uppdatera lite här i tråden när de gäller vädret där nere tills vi åker :)? hade vart så härligt att veta :) Om de inte blir allt för jobbigt vill säga vill absokut inte vara i vägen :)

• Mariah1986

Super tacksam för alla råd :D de är ju absolut värt de att ta bilen eller bussen till syd då om de kanske är trkigt väder eller liknande i chania just då :) hehe mycke dö tid kan va riktigt skönt ibland :D ska genast kolla den sidan du skrev och se :) hur har ni de me vädret idag = :)

• Mariah1986

Hej va gullig du är som uppdaterar :D okej någon regn dag kan man ju ta ;P men resten lät ju lovande :D och nu är de bara tre veckor kvar :D

• Mariah1986

Ohh va härligt de låter :D Än sålänge är de lovande med andra ord :D känns som de börjar närma sig smått nu :D 11 oktober då drar vi :D är riktigt tacksam att du updaterar om vädret :D

• Mariah1986

Aa de hoppas vi med :D de vore ju en mardröm om de bara skulle regna och blåsa en hel vecka :/

• Mariah1986

Ja de har ju faktiskt varit de :D Hoppas att vädret är bra när ni åker och lika bra när vi åker :D vart ska ni och vilket hotell?

• Mariah1986

Åh va härligt att de inte kommit in skit väder än :D Håller verkligen tummarna för att de ska hålla i sig knappt två veckor till :D och en vecka till då när vi är där haha :D

• Mariah1986

Ankan81 jaa man börjar faktiskt känna av de lite nu :D Jag tror inte adapter behövs :) Vi tar faktiskt bara med oss cash känns tryggare, men vi har även med oss kortet ifall att!

:D  

• Mariah1986

Åh de låter sååå underbart hoppas nu att de håller sig tills vi sticker om en vecka!!! Men de gör de säkert.. lite regn kan man ju stå ut med om de sedan kommer sol och värme igen :D

Svar på tråden Erfarenheter om Kretas Väder m.m i Oktober!?