Vilken drink är din favorit utomlands? och vad består den av
Ska åka till samma allinclusive-ställe som förra året och insåg då att jag inte hade så bra koll på detta med drinkar då. Vilka drinkar brukar ni beställa utomlands? Vad består de va?
Ska åka till samma allinclusive-ställe som förra året och insåg då att jag inte hade så bra koll på detta med drinkar då. Vilka drinkar brukar ni beställa utomlands? Vad består de va?
Long island ice tea är min största favorit
2 cl Vodka
2 cl Gin
2 cl Rom
2 cl Tequila
2 cl Cointreau
1/4 pressad citron
cola
Fyll drygt halva glaset med is.
Häll i Vodka, Gin, Rom, Tequila, Cointreau och citronjuicen.
Fyll upp med Coca Cola, rör om och garnera med en citronskiva.
Jag älskar cosmopolitan, vet inte exakt vad som är i den men den är god.En GT slinker också gärna ner
Frozen margarita blev min favorit i Mexico.
En av världens största klassiker, trots att den är en hybrid av originalet. Receptet varierar något beroende på vem man frågar och i vilken del av världen man befinner sig, men originalet borde blandas ungefär så här.
4 cl tequila 100 % agave blanco 2 cl triple sec 3 cl färskpressad limejuice 1 cl sockerlag
Alla ingredienser hälls ned i en blender. Häll i ungefär ett glas med is. Mixa till blandningen blir sörjig och häll över i ett margaritaglas. Garnera gärna med en limeskiva
Om det finns en ordentlig cocktailbar så är det kul att variera. Cosmo, Singapore Sling, Bloody Mary, Manhattan, och så barens egna drinkar.
Om det är enklare sortiment av "inhemsk alkohol" (vilket brukar vara typ renat med gin-essens, rom-essens osv) brukar det vara OK med en Gin Fizz/gin sour.