Inlägg från: Vanessaalmeida |Visa alla inlägg
  • Vanessaalmeida

Hur slutar jag amma och får min son att sluta "snutta" på tutten??

Hej! Jag har en som på precis 6 månader. Och jag har kännt nu ett tag att jag vill sluta amma. Dels för att min som bits med sina tänder som han fått. Han äter gröt till frukost, och fruktpureer på dagen samt ammning. ( men bara fruktpureer, all annan mat gillar han inte ännu) han tar inte napp och inte nappflaska så att ge han välling i flaska går inte. Även inte om pappa ger honom. Men hur slutar jag med amningen? När han är jätte hungrig så vill han bara ha bröstet, han blir helt ivrig och hets äter. Och sen framförallt, hur får jag han att sluta snutta på tutten på natten och faktiskt även på dagarna när han sover ibland? Vill kunna lägga han i hans säng och få ha brösten för mig själv nu.

• Svar på tråden Hur slutar jag amma och får min son att sluta "snutta" på tutten??
  • Vanessaalmeida

Jag har testat att ge bröstmjölk i flaska och det gick inte. Har testat alla möjliga nappflaskor och ingen funkar.

• Vanessaalmeida

Pipmugg kan min son dricka vatten ur och skall testa med ersättning. Varför jag skrev välling i mitt första inlägg var för min BVC läkare sagt att vi kan ta välling. Jag ammar min son mycket och han får mkt mat då mjölken rinner till jätte lätt. Bara det att vissa måltider så blir han hungrig och gnällig och ibland när jag inte hinner koppla d till att han är hungrig igen så när han får bröstet blir han ivrig. Bröstet är ju inte bara mat utan det är ju napp med. Det som är det största problemet nu när han då börjat bitas.

• Vanessaalmeida

Äta på natten vill han inte göra. Han vill bara snutta. Känner skillnaden på äta och snuttandet. Och det med att åka bort ett tag kan jag inte göra då jag inte har någon som kan passa min lilla E. Jag pratade med BVC idag och dom sa att jag får ta bort ett ammningsmål och ersätta med välling eller gröt. Så får man bara fortsätta så, men E är nog inte redo för att ge upp amningen helt. Får gå små steg till att sluta amma tror jag.

Svar på tråden Hur slutar jag amma och får min son att sluta "snutta" på tutten??