• Barbamamah

får inte träffa min fästmans dotter för biomamman

Kan bara hålla med tidigare inlägg om att det gäller att ha fingertoppskänsla i den här smått känsliga situationen. Mamman är nyförlöst och nydumpad.. Har svårt att tänka mig en svårare situation och att då kräva att hon ska bete sig totalt rationellt är nog för mycket just nu. Inte för att du heller beter dig rationellt. Du har inget i mammans hem att göra. Och bebisen bör inte övernatta hos sin pappa sådär bara hur som helst. Spädbarn mår inte bra av separationer till höger och vänster. Pappan bör ha ett väldigt gott samarbete med mamman och en väldigt god relation till bebisen innan övernattning bör övervägas. Det bästa vore om mamman och pappan kunde vända sig till familjerätten för lite råd och tips angående umgänget. Och du borde backa ett steg tillbaka och låta dom två lära känna sitt barn i lugn och ro.

• Barbamamah
    Anonym skrev 2012-09-16 17:52:54 följande:
    Jag pratar inte överhuvudtaget om att han älskade eller skulle älska sitt barns mamma, och jag tvivlar inte alls på att han blev kär i dig på nytt. Jag menar inte heller att man ska stanna i ett dåligt och/eller kärlekslöst förhållande, för det tycker jag inte att man ska göra. Jag tycker bara att det är ruskigt dåligt att bryta upp under en pågående graviditet och jag tycker att det är knepigt av kvinnor (eller män) att så huvudlöst ge efter för känslor på ett sätt som gör att man inte ens kan bete sig anständigt.  Jag tycker att det är konstigt att människor väljer att göra så där, som du och han gjort. Jag har helt enkelt ingen respekt för kärlek som inte kan vänta och lustar som omöjligt kan tyglas till ett bättre och betydligt mer värdigt (för alla) tillfälle.   Men nu är det ju som det är, och då tycker jag att ni i alla fall kan bärga er vad gäller krav och förväntningar. Eftersom din mans före detta trots allt verkar ha barnets behov för ögonen och samarbetar med pappan så skulle jag nog tro att hon också kommer att acceptera ert förhållande och din framtida roll i barnets liv om hon får vettigt med tid på sig att göra det. Jag tycker att du ställer dig frågan på tok för tidigt. Dags att odla ett tålamod.  

Svar på tråden får inte träffa min fästmans dotter för biomamman