Inlägg från: EnGladPingvin |Visa alla inlägg
  • EnGladPingvin

får inte träffa min fästmans dotter för biomamman

Hon ska inte behöva träffa dig, det borde du också förstå. Det är han som lämnade henne och det är honom hon bör vara arg på, men självklart river det upp sår om hon ska behöva träffa dig också. Däremot kommer hon inte kunna neka umgänge och förr eller senare kommer umgänget ske utan henne närvarande och utan att hon har något att säga till om huruvida du är där eller inte. Oavsett hur arg hon är på pappan är det lika mycket hans barn och barnet har rätt till sin pappa även om han lämnade barnets mamma.

Din fästman bör se till att få ett fastställt umgängesschema. Ju förr desto bättre för alla parter. 

• EnGladPingvin
    Anonym skrev 2012-09-14 07:49:03 följande:
    Bara jag som undrar vad pappan mår dåligt över?Obestämd Ts skriver att han gör det, han som valde att vara otrogen, han som lämnade sin gravida flickvän för ts, han som får träffa barnet ändå.... Varför mår han dåligt? Är det för att ts inte får träffa bebisen som han mår så dåligt?

Men så kan det väl inte vara för varför skulle han må dåligt av att ts inte fått träffa hans nya bebis?

Man kan ju må dåligt över situationen ändå även om man är den som är skuld till den och självklart kan man må dåligt över att ha gjort någon illa eller sårat någon även om man inte ångrar själva handlingen i sig. Att man mår dåligt över något betyder dock inte att det är synd om en. TS fästman kan må dåligt över situationen, men han är själv skuld till den och det är inte synd om honom. Däremot är det synd om barnet om det inte får knyta an till och få en nära relation till sin pappa.
Svar på tråden får inte träffa min fästmans dotter för biomamman