Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

får inte träffa min fästmans dotter för biomamman

Du skriver i din TS att man ju inte kan styra sina känslor och att det ger en rätt att behandla andra som skit!?
    Då borde du förstå att mamman också kan köra helt sitt eget race eftersom hon styrs av sina känslor=" hon hatar slampan som tog hennes man" och vill absolut inte att du skall få träffa barnet.

Så varför är du sur/förvånad över det? Du anser ju att man inte kan styra sina känslor och att det är helt okej att agera ut sina känslor utan tanke på vem man sårar. Det gäller ju båda hållen förstår du :)

Backa undan är mitt råd. Hade min man lämnat mig för en annan när jag var gravid och ens föreslog att denna "kvinna" skulle komma hem till oss hade jag blivit rosenrasande!
    Vem vill träffa kvinnan som mannen är otrogen med!? Och så kort efter. Vänta ett par år så lugnar det nog ner sig!

Fast om ett par år har din pojkvän säkert träffat en annan kvinna som han måste följa sin känsla tillsammans med. Bara hoppas att du inte är gravid då ;))

• Anonym (Sanna)
    Anonym skrev 2012-09-14 08:17:36 följande:
    Oj, det handlar inte om barnet alltså, utan att ge igen på pappan. Ja där ser man hur vissa kvinnor resonerar.

Vilken idiotisk kommentar!
    Den som INTE tänkte på sitt barn i det här fallet var pappan! Om han inte är lågbegåvad hade han kunnat räkna ut med lillfingret att han med sitt handlande skulle knäcka mamman till sitt ofödda barn. Enbart för att k**en pekade åt ett annat håll!?
    Han borde ha förstått att det handlandet skulle försvåra relationen mellan de blivande föräldrarna.

Hade pappan tänkt på barnet hade han stannat kvar i relationen och gjort det bästa för att avsluta relationen på ett snyggt sätt efter barnet var fött!

Lämnar man en gravid kvinna för en annan så har man INTE sitt barns bästa för ögenen utan man skiter i sitt barn!

Och du tycker att mamman skall sitta och le och kämpa för att relationen skall bli bra!? Varför är det i dina ögon mammans ansvar?

Har man barn tillsammans så är det ens förbaskade skyldighet att avsluta relationen på ett snyggt sätt så att barnen blir så lite lidande som möjligt! I detta fallet är det ENBART pappan som brustit och jag hade nog inte ens släppt in "pappan" första halvåret!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym skrev 2012-09-16 17:52:54 följande:
    Jag pratar inte överhuvudtaget om att han älskade eller skulle älska sitt barns mamma, och jag tvivlar inte alls på att han blev kär i dig på nytt. Jag menar inte heller att man ska stanna i ett dåligt och/eller kärlekslöst förhållande, för det tycker jag inte att man ska göra. Jag tycker bara att det är ruskigt dåligt att bryta upp under en pågående graviditet och jag tycker att det är knepigt av kvinnor (eller män) att så huvudlöst ge efter för känslor på ett sätt som gör att man inte ens kan bete sig anständigt. 

Jag tycker att det är konstigt att människor väljer att göra så där, som du och han gjort. Jag har helt enkelt ingen respekt för kärlek som inte kan vänta och lustar som omöjligt kan tyglas till ett bättre och betydligt mer värdigt (för alla) tillfälle.  

Men nu är det ju som det är, och då tycker jag att ni i alla fall kan bärga er vad gäller krav och förväntningar. Eftersom din mans före detta trots allt verkar ha barnets behov för ögonen och samarbetar med pappan så skulle jag nog tro att hon också kommer att acceptera ert förhållande och din framtida roll i barnets liv om hon får vettigt med tid på sig att göra det. Jag tycker att du ställer dig frågan på tok för tidigt. Dags att odla ett tålamod.  
    Oj vilket bra svar! Skriver under på varje ord!
Svar på tråden får inte träffa min fästmans dotter för biomamman