Iam skrev 2012-09-14 13:54:05 följande:
Vad jag inte förstår är varför föräldrar inte tänker på hur en flytt påverkar barnet.. INNAN dom flyttar.
När jag träffade min sambo var han väldigt tydlig med att han inte hade några som helst intentioner att flytta på sig. Hans barn är uppväxta här, har sina vänner här och sin skola här.. Det är här dom ska fortsätta bo och även han. För mig var det bara att gilla läget och flytta, eller släppa relationen. Jag hade inga barn så jag kunde flytta.
Min sambos ex bodde oxå på denna orten innan och var väldigt noga med att det var här barnen skulle bo. Tills hon träffade man som bodde i en annan kommun 3 mil bort. Än så länge funkar det med varannan vecka, även barnen inte får leka med så mycket kompisar på mammaveckan. Det är nämligen få föräldrar som vill köra 12 mil på en kväll för att lämna och hämta barn. Kompisarna ringer alltid till oss, och när vi säger att barnen är hos mamma så säger dom att då kan dom kanske leka nästa vecka när dom är hos oss oss istället.
Varför tänker man inte på sånt?
Jag förstår det inte.
Det är en sak när barnen är äldre och sköter sig själva, börjar närma sig utflytt.
Men så länge dom är små är det väl i allas intresse att tänka på vart man flyttar...
Eller är det bara jag som är knäpp?
Nej du har helt rätt. Jag har själv en fd som flyttade närmare 40 mil bort. Hur tänker man då och det är från den situationen som jag inte håller med om att underhållet är tillräckligt. ( En annan tråd som vi diskuterar )
Bor man så långt ifrån så kan ju vem som helst räkna ut hur ofta den föräldern och barnet träffas.