• M Y L F

vart ska vår son bo?

Är du beroende av att din nuvarande man hämtar och lämnar sonen? Jag tänkte på att du skrev att du har svårt att få ihop hämtning och lämning trots att du verkar jobba i närheten av förskolan.

Att vilja ha sonen på heltid är en sak, men om det är det rätta är ju en helt annan sak.

Om pappan skulle ha hela boendet så kan man ju ansöka om att ha nattis till sonen. Hur gör han med sina andra barn de veckor han jobbar nätter och hur stora är dem? De kanske är så stora så att de kan ta ansvaret och hjälpa till med sonen.

• M Y L F
    Anonym skrev 2012-09-14 13:13:51 följande:
    tycker de vekar spåra ut mer och mer, de enda jag ville med detta inlägget var att kolla om det fanns någon som satt i samma sist eller om de va någon som hade någon bra lösning...

jag vill absolut inte höra att jag är en dålig förälder eller nåt i den stilen för de är de ingen som vet något om 
    Fast det är det typ en som gjort. Vi andra försöker att förstå vad det är som gör att det är som är jobbigt och hur ni ska kunna lösa det.

Jag är intresserad av hur du svarar mig från #85#

Det mesta brukar gå att lösa.... 
  • M Y L F

Jag tar tillbaks frågan om barnen #85#. Jag uppfattade det som att pappan hade äldre barn boende hos sig. Men ser nu att jag läste helt galet. Det är din man som har fler barn.

Men nattis kan man ju alltid fråga om kommunen kan erbjuda och då kan ju pappan lösa det på det sättet om det är jobbigt för er att hämta och lämna.

Jag undrar dock vilka arbetstider du jobbar? 

• M Y L F
    Anonym skrev 2012-09-14 13:42:57 följande:
    min mans barn bor hos oss den veckan min son inte bor hos oss, dvs att de bara ses 2 helger i månaden.

jag jobbar som pers. assistens och jobbar dyngspass å andra obekväma tider

jag har kollat och 2 förskoleplatser finns de inte pengar till 
    Ok då är du beroende av att ha hjälp med lämning och hämtning. 

Har du pratat med sonens pappa om det här? Han kanske har någon bra lösning? 
  • M Y L F
    Iam skrev 2012-09-14 13:54:05 följande:
    Vad jag inte förstår är varför föräldrar inte tänker på hur en flytt påverkar barnet.. INNAN dom flyttar. 

När jag träffade min sambo var han väldigt tydlig med att han inte hade några som helst intentioner att flytta på sig. Hans barn är uppväxta här, har sina vänner här och sin skola här.. Det är här dom ska fortsätta bo och även han. För mig var det bara att gilla läget och flytta, eller släppa relationen. Jag hade inga barn så jag kunde flytta.

Min sambos ex bodde oxå på denna orten innan och var väldigt noga med att det var här barnen skulle bo. Tills hon träffade man som bodde i en annan kommun 3 mil bort. Än så länge funkar det med varannan vecka, även barnen inte får leka med så mycket kompisar på mammaveckan. Det är nämligen få föräldrar som vill köra 12 mil på en kväll för att lämna och hämta barn. Kompisarna ringer alltid till oss, och när vi säger att barnen är hos mamma så säger dom att då kan dom kanske leka nästa vecka när dom är hos oss oss istället.

Varför tänker man inte på sånt?
    Jag förstår det inte.
    Det är en sak när barnen är äldre och sköter sig själva, börjar närma sig utflytt.
    Men så länge dom är små är det väl i allas intresse att tänka på vart man flyttar...

Eller är det bara jag som är knäpp?  
    Nej du har helt rätt. Jag har själv en fd som flyttade närmare 40 mil bort. Hur tänker man då och det är från den situationen som jag inte håller med om att underhållet är tillräckligt. ( En annan tråd som vi diskuterar )

Bor man så långt ifrån så kan ju vem som helst räkna ut hur ofta den föräldern och barnet träffas. 
Svar på tråden vart ska vår son bo?