• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-06-12 21:58:15 följande:

Jag mår nästan för bra! Tycker att jag har väldigt få symptom, men det kommer väl kanske. Var väldigt trött i början men det har gått över. Har fått större och känsligare bröst och så har jag som mensvärk till och från. Är lite orolig för missfall så vi väntar med att berätta. Har bara berättat för min syster. Men efter ultraljudet vågar vi nog berätta för några fler :)

Hur går det för er? Har ni varit på ul än?
  • Varärstorken

Å grattis avokado! Så glad jag blir :) när är bf?

För mig går det bra, går in i vecka 18 på måndag.

Rutinultraljudet blir om 2 veckor, längtar verkligen!

Har inga känningar alls, mår precis som vanligt så det är lite läskigt. Hoppas att bebis lever, växer o mår bra där inne. Har inte fått någon mage heller, men den kommer väl.

Kram

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-30 22:17:23 följande:

Å grattis avokado! Så glad jag blir :) när är bf?

För mig går det bra, går in i vecka 18 på måndag.

Rutinultraljudet blir om 2 veckor, längtar verkligen!

Har inga känningar alls, mår precis som vanligt så det är lite läskigt. Hoppas att bebis lever, växer o mår bra där inne. Har inte fått någon mage heller, men den kommer väl.

Kram

Tack! Tror bf blir 30/4 om allt går bra.

Vad skönt med vecka 18 och att det snart är RUL. Allt kommer säkert se prima ut :) magen kommer säkert med besked när den väl kommer ;) kram!
  • Varärstorken

Hålker tummarna för att allt går vägen för oss båda två. Det är ju vår tur nu ;)

Vi har faktiskt sett bebisen 2 gånger på ul tidigare. En gång på sahlgrenska i vecka 7, då var hen bara 1,3 cm men med ett pickande hjärta! Andra gången var vid inskrivningen hos barnmorskan i vecka 11. Då slog den lille volter och breakdancade :)

Vi har inte gjort kub eller någon annan fosterdiagnostik. Hoppas på att alkt är normalt. Vi är redan förälskade i vår bebis och känner att vi inte kan ta så tuffa beslut om vi skulle få veta att nåt var fel. Vi får de barn vi får, så resonerar vi (just nu iaf, får se efter RUL).

Men jag hade gärna fått ett litet livstecken från den lilla, det hade lugnat :)

• Käreste

Så härligt med era graviditeter Varärstorken och Avokado! Vi ska på samtal imorgon och ser så mycket fram emot att få börja med allt! Det går nog inte en dag utan att vi pratar om barn, om barnvagnar eller något annat som har med barn att göra! :)

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-31 07:12:19 följande:

Hålker tummarna för att allt går vägen för oss båda två. Det är ju vår tur nu ;)

Vi har faktiskt sett bebisen 2 gånger på ul tidigare. En gång på sahlgrenska i vecka 7, då var hen bara 1,3 cm men med ett pickande hjärta! Andra gången var vid inskrivningen hos barnmorskan i vecka 11. Då slog den lille volter och breakdancade :)

Vi har inte gjort kub eller någon annan fosterdiagnostik. Hoppas på att alkt är normalt. Vi är redan förälskade i vår bebis och känner att vi inte kan ta så tuffa beslut om vi skulle få veta att nåt var fel. Vi får de barn vi får, så resonerar vi (just nu iaf, får se efter RUL).

Men jag hade gärna fått ett litet livstecken från den lilla, det hade lugnat :)

Ja visst borde det vara vår tur! Jag är dock hur nojig som helst för missfall, speciellt eftersom jag knappt har några symptom. Tiden får utvisa! Vad häftigt att ni redan har sett bebisen och att den verkade må bra :) snart kommer du säkert kunna känna sparkar också, det blir nog lugnande :)
  • Avokado
    Käreste skrev 2014-08-31 16:22:49 följande:

Så härligt med era graviditeter Varärstorken och Avokado! Vi ska på samtal imorgon och ser så mycket fram emot att få börja med allt! Det går nog inte en dag utan att vi pratar om barn, om barnvagnar eller något annat som har med barn att göra! :)

Vad roligt! Lycka till med samtalet :)
  • Varärstorken

Förstår att du är orolig för missfall. Det är jag också fortfarande. Har ju lyckats googla fram diverse hemskheter.... så man kan visst aldrig vara lugn.

Men det går ju inte att påverka och det gäller att komma ihåg att den stora majoriteten av alla graviditeter går bra!

Lycka till Käreste med allt, hoppas ni får börja snart.

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-31 19:16:27 följande:

Förstår att du är orolig för missfall. Det är jag också fortfarande. Har ju lyckats googla fram diverse hemskheter.... så man kan visst aldrig vara lugn.

Men det går ju inte att påverka och det gäller att komma ihåg att den stora majoriteten av alla graviditeter går bra!

Lycka till Käreste med allt, hoppas ni får börja snart.

Google är verkligen ingen vän i detta läge!
  • Snöfrid

Håller på med ivf nr 2 nu! (Min fru som ska bära). Förra ivf vart har jag för mig 10 ägg, varav 8 blev till fina embryon varav 1:a ledde till graviditet men slutade i Ma i vecka 6.

5 Fet blev det efter det, ingen graviditet. Nu är vi inne på sprutdag 9, gonal f. Korta metoden. Var på vul idag, 11 stora ägg. Ägglossningssprutan tas ikväll 22.00. Äggplock på onsdag redan! Förra ivfen har jag för mig att det fanns runt 20 stora ägg vid ultraljudet. Så färre denna gång isf. Få se vad skörden blir denna gång. Nervöst. Och ny donator har vi denna gång också. Vi går på akademiska i Uppsala

Svar på tråden Rengbågsförsök?