• MinMio

Rengbågsförsök?

TFTC skrev 2013-01-14 15:59:57 följande:
    AnnaTr: Jag fick göra ett VUL i Uppsala när vi var där i augusti o läkaren sa då att jag "inte hade så livliga äggstockar". Vet inte riktigt vad han menade med det o hur han kunde avgöra det men om jag inte hade blivit gravid efter 2:a inseminationen så skulle vi gå över på IVF. Nu vet jag inte hur det blir eftersom jag blev gravid men fick missfall. Jag kommer att ha ägglossning kring 30-31 januari så då åker vi ner. Hoppas att det kan bli en liten krabat då o att vi alla som längtar efter barn kan få ett glädjens år.

Han måste ha menat att där inte fanns så många äggblåsor. Om man gör VUL i början av cykeln så finns det alltid ett större eller mindre antal omogna äggblåsor. Vid ägglossning mognar ju sedan oftast en äggblåsa och de andra tillbakabildas. Desto fler omogna äggblåsor där fanns från början, desto större urval finns det för kroppen att välja ut ett ägg av hög kvalitet. En gång när min fru gjorde ett VUL sa läkaren att hon antagligen var väldigt fertil för att hon hade så många äggblåsor. Synd att det jag och inte hon som ska bära barnet ^^
  • MinMio

Här händer inte jättemkt för tillfället. Beräknar mens nån gång vecka 6 och på dag 23 den cykeln ska jag börja spraya med Suprecur. Så då är vi igång. Äggplock beräknas till vecka 12-13. Kommer vara på solsemester under nedregleringen. Får se hur det kommer bli. Skitsur 25-årig klimakteriehäxa i 30 graders värme. Jag hoppas jag inte påverkas jättemkt av det... Angående PMS-problem så ja jag har en hel del. Äter antideppressiva sim hjälper rätt bra mot just PMS. en annan fråga till er andra då, har nu blivit synkade i era menscykler? Ni som lever i en lesbisk relation då alltså, för det gör väl de flesta i den här tråden om jag inte missförstått :)

• MinMio

På Sahlgrenska verkade det som att de inte tyckte det var någon fara att jag åt min antideppressiva medicin, Sertralin, under en graviditet. Jag har ätit den i över tio år och fixar inte riktigt livet utan den. Men PMS utan den blir liksom verkligen för jävla jobbigt. Men vi får se, om jag blir gravid så kanske jag känner att jag vill sluta ändå. Frågan är om det är värt det... Och det här med menscykeln så har vi faktiskt blivit rätt synkade på ett par dagars mellanrum. Trodde det var rent skrock innan ;) Lycka till nu Infinity, håller tummarna här med!

• MinMio

Grattis erikaolinnéa och RainbowDash!! Äntligen lite plus i tråden! På tisdag börjar jag med Primolut Nor för att sätta igång blödning och sen börjar vi spraya på cykeldag 23. Känns så nära nu men ändå så långt bort...

• MinMio
    C1984 skrev 2013-01-20 20:04:47 följande:
    Grattis till er med ett plus =) Jag och tjejen har precis blivit godkända på Sahlgrenska =D så V.12 blir första provrörsförsöket... Längtar som bara den =)

Åh vad kul! Vi ska ju också göta vårt första ivf-försök på Sahlgrenska snart. Ska ni börja hormonstimuleringen v. 12 eller beräknat äggplock? Vi har beräknat äggplock v. 12-13.
  • MinMio

Jag är här och följer hela tiden :) har inte så mkt att komma med just nu bara. Det går lite upp och ner hela tiden. Kanske inte så många sim väntar på BIM nu kanske? Eller...? Själv äter jag Primolut-Nor just nu, är inne på fjärde dagen och ska äta i tio dagar. Sen får jag en blödning, förhoppningsvis (!), ett par dagar efter jag har slutat med dom. Och sen på cykeldag 23 börjar jag spraya med Suprecur för nedreglering. Inte jättespännande just nu med andra ord. Försöker göra så mkt roligt som möjligt för att inte tänka på tiden och vänta så innerligt. Det är svårt dock.

• MinMio

Håller tummarna för dig Infinity! Här kom mensen idag (söndag då). Så cd 1. På cd 23 är spraystart. Väntan...

• MinMio

erikalinnéa: usch vad tråkigt! När man har fått så pass mkt hopp om ett litet liv där inne så blir det ju sån besvikelse. Men man säger ju att kroppen är extra mottaglig för graviditet cyklerna efter ett missfall... Jobbigt dock med så långt att åka till donatorn.

• MinMio

Idag har vi 11 dagar kvar till spraystart. Bara för allas intresse och för att hålla tråden levande ^^ hur går det för er tjejer?

Svar på tråden Rengbågsförsök?