Rengbågsförsök?
TFTC skrev 2013-01-14 15:59:57 följande:
AnnaTr: Jag fick göra ett VUL i Uppsala när vi var där i augusti o läkaren sa då att jag "inte hade så livliga äggstockar". Vet inte riktigt vad han menade med det o hur han kunde avgöra det men om jag inte hade blivit gravid efter 2:a inseminationen så skulle vi gå över på IVF. Nu vet jag inte hur det blir eftersom jag blev gravid men fick missfall. Jag kommer att ha ägglossning kring 30-31 januari så då åker vi ner. Hoppas att det kan bli en liten krabat då o att vi alla som längtar efter barn kan få ett glädjens år.
Han måste ha menat att där inte fanns så många äggblåsor. Om man gör VUL i början av cykeln så finns det alltid ett större eller mindre antal omogna äggblåsor. Vid ägglossning mognar ju sedan oftast en äggblåsa och de andra tillbakabildas. Desto fler omogna äggblåsor där fanns från början, desto större urval finns det för kroppen att välja ut ett ägg av hög kvalitet. En gång när min fru gjorde ett VUL sa läkaren att hon antagligen var väldigt fertil för att hon hade så många äggblåsor. Synd att det jag och inte hon som ska bära barnet ^^