Ektorp soffa?
Vi har en Ektorp soffa från IKEA som är 10 år gammal.. VI har trivts med den, super att kunna tvätta överdragen.
Men den börjar bli lite väl sliten + att vi behöver fler sittplatser så vi tittar på nya soffor. Ett krav är förstås att det ska vara avtagbar klädsel eftersom vi har barn. Vi har tittat runt på marknaden men ändå fastnat för att köpa nya ektorp soffor (nu finns det så fina klädslar också) + att det är bra pris, då känns det ok att byta soffor om några år igen.
Det jag nu undrar över: Hur är de nya EKtorp-sofforna? Det är INTE memoryskum i sitsen eller ryggkuddarna men det står ändå att det ska återfå formen när man reser sig. Ektorpen vi har nu har dun i sitsen plus att ryggkuddarna har minskat med 1/3 av höjden eftersom det sjunkit i hop med åren (men jag har löst det med att fylla ut med extra stoppning). Jag vill inte gärna ha sådant material igen i soffan och hoppas nu att soffan har utvecklats under åren och blivit lite mer slitstark.
Någon som köpt Ektorp nyligen och kan ge plus och (förhoppnongsvis inget) minus ?