Inlägg från: Anonym (Chockad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chockad)

Min 6 åring är kär i mig!

kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...
  • Anonym (Chockad)
    Ellaria skrev 2012-09-16 20:47:50 följande:
    What? Fullt normalt att duscha med en sexåring. Litar du på att din sexåring kommer ihåg att tvätta sig överallt?
    Det är en helt annan sak! Man duschar sina barn med avsikten att tvätta de ordentligt.. vilket de många gånger kan missa själva! Du står inte och kollar på barnet när det duschar om du inte är där för att hjälpa till. Simpel fråga, av vilken anledning ska barnet se dig duscha? Och varför ska ni överhuvudtaget duscha tillsammans? Det kan vara sjukt mysigt att lägga sig i badkaret med sina barn.. fine! Men då gör man det med badkläder om barnen är så pass stora.

Och tycker dessutom att ett barn i sexårsåldern är gammalt nog att vara kapabel till att duscha själv. Nu känner ju jag inte TS personligen, och vet absolut inte hur långt barnet är i utvecklingen. Min systerdotter är 5 år och duschar de flesta gångerna på egen hand. Ibland kan hon behöva hjälp med att tvätta ur håret osv. då finns givetvis mamma till hjälp! Men vanligtvis ska ett barn i sexårsåldern kunna duscha själv!
  • Anonym (Chockad)
    Ellaria skrev 2012-09-16 21:01:13 följande:
    Nej, man måste inte, men man gör kanske ändå. Varför skulle man inte? Varför är det så himla hemskt att din sexåring ser dig naken?
    TS son tar på sig själv medan han kollar på sin mamma tvåla in sig själv, det är anledningen till att det är så himla hemskt.
  • Anonym (Chockad)
    Ellaria skrev 2012-09-17 15:51:08 följande:
    Varför i hela friden skulle man ha BADKLÄDER på sig när man badar med min sexåring? Hur gör du om du går på badhuset? Varför lär ni era ungar att nakenhet är nått fult som ska döljas? Hur tror du DE beter sig sen när de måste byta om inför andra i skolan och på olika aktiviteter?
    Jag tycker personligen att du som mamma skall ha badkläder på dig när du badar med ditt barn.. Ditt barn kramar dig, sätter sig mellan dina ben osv. Hur kan du ens vilja vara naken?! Ok om ditt barn är litet, men TS son är sex år gammalt.. han vet vad kärlek är, han vet att det ligger en njutning i att ta på sitt underliv.. osv. Han är inte liten längre! Gränsen ligger vid sju enligt mig! Men redan nu kan hon vänja honom vid att vissa kroppsdelar på kroppen är privata. Varför i hela friden innebär detta att vi lär barn att nakenhet är fult? Nakenhet är enbart privat! Och inget annat. Verkligen inte fult. Men det råder uppenbarligen delade åsikter om detta, och jag respekterar andras val att uppfostra sina barn.. inte meningen att hoppa på varken TS eller någon annan. Men i mina ögon, är det äckligt och oacceptabelt att t.e.x ligga och mysa naken med sitt sex år gamla barn. Tyvärr. 
  • Anonym (Chockad)
    Anonym skrev 2012-09-17 17:10:41 följande:
    Om du får sexuella tankar av att vara naken tillsammans med en sexåring är det förstås jättebra att du låter bli.
    Ja, för det var ju precis det jag sa! Moget.

Den sexåriga pojken däremot befinner sig uppenbarligen i ett stadium där han börjar utforska sin sexualitet. Har du någonsin arbetat på en förskola eller har du barn i den åldern? Det förekommer "mamma, pappa & barn" lekar där mamma och pappa ska ha sex.. (På det lilla sätt som barn förstår det) De tycker det är intressant med bröst och allt vad kvinnokroppen innebär. De springer efter flickor i samma ålder och vill pussas och ha sig. Det är så det är! Barn! Ställ du dig för tusan inte medvetet då och tvåla in dig själv medan din son kollar på dig och onanerar. Men om det låter mer normalt i dina öron så säger jag inte mer än att du gör som du vill.

Det är ok att bada naken med barn fram till ungefär den här åldern, sex år är inte litet längre! 
  • Anonym (Chockad)
    Anonym skrev 2012-09-18 07:19:32 följande:
    JAG har aldrig sagt att min son trycker sig mot mig när han har stånd!! Det har aldrig hänt.. Det här va de två ggr som vi duschade ihop i veckan, vilket vi brukar göra för det är smidigt att duscha alla samtidigt.. Han tittade på mig när JAG tvålade in mig, sen började han pilla på snoppen och sa "Titta mamma, nu är den hård igen".. Andra gången sa jag, att vi inte pillar på oss själva när någon ser på, det gör vi när vi är ensamma..

Och JAG ligger inte naken i sängen och myser med min son.. Myser vi i sängen så har jag täcket runt mig.. Men det kanske är fel det med? 
    TS, jag förstår att du blir upprörd! Ursäkta jag kommit ur ämnet och fokuserat på andras kommentarer. Jag är medveten om att det inte är du som ligger och myser naken med din son osv. Man blir snarare helt knäpp på andra som skriver här inne och får det att låta normalt att en 12 årig flicka ligger och myser med sin nakna pappa. Sjukt. Men till dig vill jag bara säga att du sköter det snyggt, det är normalt att ett barn i den åldern beter sig lite på det här sättet. Men tycker i sådant fall inte du ska duscha naken med honom längre. Enligt mig är han för stor för det. Han kommer över det! Lycka till!
  • Anonym (Chockad)
    Anonym skrev 2012-09-18 22:19:55 följande:
    I vilken ålder tycker du att man ska sluta visa sig naken för sina barn? och tycker du att det är olika beroende på om man har söner eller döttrar?

Själv försöker jag att undvika nakenhet över huvudtaget faktiskt. men tycker iaf att ett barn som kan minnas sin mamma naken som vuxen är för gammalt.
    Kunde inte sagt det bättre själv. Instämmer till 100%.
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!