Anonym skrev 2012-09-26 17:47:22 följande:
Men det är väl ändå inte en narkotikaklassad medicin? Det är ju ett neuroleptikum, må så vara att man blir klubbad av den. Det står ju heller inte att den är vanebildande på något vis. Men det kanske är effekten du tänker enbart på, att den verkar som narkotika? Du fick mig till att börja bli orolig iallafall. Men isåfall borde ju Atarax vara en slags narkotika för dem som reagerar på den, om det är så du menar. Med stenad antar jag att du menar hasch och det kan man ju faktiskt dra vissa liknelser vid insättningen. Nu har jag ätit 50 några veckor och ökade i förrgår till 100 och kände nästan ingenting. Men från början fick jag 250 pang på och då kan jag lova att jag kände mig mer än stenad.
Hej där igen.
Lyssna inte till punkt och pricka vad jag eller andra skriver, eftersom det är ju våra egna erfarenheter. Jag tog endast 50mg, dock är det skillnad på depot eller andra tabletter. Jag tog mina, låt säga, halv elva på kvällen och en halvtimme senare så var jag i tillstånd med att sova. MEN om jag höll mig uppe ändå, låt säga till halv tolv, så har jag fått höra från andra, att jag var väldigt frånvarande, dåsig och så. Det är inget som jag själv minns. Nu vet jag inte vad du tar den för, jag tog den för bipolär, det är ju dessutom lite antidepp i den också, men i huvudsak för min del så var det för bipolära.
Vet inte om det är narkotikaklassad, det är dessutom väldigt snävt ang vad som är det. Förr i tiden så var det en varningstriangel på mediciner som inte skulle kombineras med bilkörning, men det har dem tagit bort, det betyder ju dock inte att alla mediciner är att rekomendera med bilkörning. Det är snarare så att man lyft bort ansvaret och satt det direkt till inviden istället. Vet inte om det är rätt eller fel?!
Men som sagt, om du blivet ordinerad medicnen och du verkar ju dessutom ha erfarenhet av den sedan innan, så jag tycker du ska fortsätta så som känns bäst och läkaren sagt.
Jag har skrivet en intressant tråd, där du gärna kan kommentera i den tråden:
www.familjeliv.se/Forum-4-50/m66712132.html
På återseende