• Hjälp03

    Hjälp mig fort!!!!!!!!!!!

    Det kommer att låta konstigt men allt började för 4 år seden då jag var 8 började jag *** och jag fick för mej jag sticka i en penna där nere och jag förtsätte ona jag visste inte var det va det enda jag visste var att det var skönt och jag är muslim och där måste man vara oskuld när man gifter sig och om mödohinnan är sprucken så har man frllorta sin osku jag stoppade bara in pennan 4-5 cm in har jag tappat den?
  • Svar på tråden Hjälp mig fort!!!!!!!!!!!
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    Egentligen kanske din fråga hör mer hemma hos barnmorskan, men jag ska svara det jag vet.
    Att onanera är inte farligt och skadar inte mödomshinnan. Men jag tycker ändå att du ska vara försiktig med att använda hårda föremål då de kan skada slemhinnan. Använd fingrarna i stället.
    Det jag har förstått är att mödomshinnan sällan täcker hela öppningen och att man mycket väl kan vara oskuld med en rest av en mödomshinna. Det är alldeles naturligt vare sig man har onanerat eller inte.
    Men eftersom du verkar så orolig tycker jag att du ska gå till en ungdomsmottagning och berätta om ditt bekymmer så kan hon undersöka dig och ge dig råd hur du ska agera i fortsättningen.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden Hjälp mig fort!!!!!!!!!!!