• ElinJörgen

Kramp i underlivet v20

Hej!! Jag undrar ifall det är flera där ute som har kramp i underlivet när ni ex bär tungt, hostar, nyser eller går fort ? Jag tycker det känns som det är i livmodertappe!? Någon mer som känner så? Min bm säger det är normalt och foglossnings smärta, tycker det låter konstigt och börjar fundera på om min livmodertapp börjar påverkas av trycket från barnet?! Eller om den är svag?! Någon mer med detta problem?!

• Svar på tråden Kramp i underlivet v20
  • tomsfru

jag har fått foglossning där det har känts som stickningar ner mot underlivet men kramp vet jag inte riktigt om det har vart.... men har din bm sagt så har hon säkerligen rätt, hon borde ju ha bra mycket mer koll än en förstföderska i 22:a veckan som jagFlört

• ElinJörgen

Ja jag tycker det låter konstigt, sen är jag lite nojig för har svårt för bm då hon inte riktigt ger någon bra fedback om man frågar något! Kan vara så det hänger ihop med minna urinvägsinfektioner som jag har haft i många år och även nu under grav vilket inte är så bra då jag nu har fåt en infektion som bara biter på viss pencelin!! Är också första barnet för mig!

• Jodyanna

Jag får de med när jag nyser! skitont gör de i underlivet, men de är något med ligamentet och sånt.
    inge farligt 

• Limazzin

JAg får inte ont i underlivet men däremot krampar det i ljumsken när jag tar i för mkt, nyser, hostar etc... Inte frågat min bm om det dock..

• ElinJörgen

Jag har nu vart och kollas upp detta och enligt förlossnings läkaren jag prata med, hon sa som någon har svarat att det är liggament smärtor man kan känna av och ofarligt! Men visst är set läskigt när man får det!! 😊

Svar på tråden Kramp i underlivet v20