• Romantik

Från rödhårig till blond? Hur?

Jag är för tillfället färgad rödtott. Det känns dock lite väl orange plötsligt och det skulle vara skönt att gå tillbaka till min egen hårfärg, mer eller mindre. Blond i alla fall.

Såhär ser jag ut idag (varför kan man inte göra bilden mindre?!)

Såhär vill jag ha det ungefär

Hur går jag bäst till väga? Måste jag gå till frisör för att det ska bli bra? Det är så himlarns dyrt ju...

Är det bättre att tona brunt över och senare gå till blont? Slingor? Hela håret?

Finns väl säkert några som har gjort liknande och kan hjälpa mig! Har aldrig blekt/avfärgat hemma själv, bara en gång hos frisör och det är ju svindyrt...

Tacksam för alla svar :) 
  • Svar på tråden Från rödhårig till blond? Hur?
  • Philippa

Med tanke på att du har så rött hår nu så bör du gå till en frisör och blondera det....

• Romantik
    Philippa skrev 2012-09-15 23:31:45 följande:
    Med tanke på att du har så rött hår nu så bör du gå till en frisör och blondera det....
    Ska man köra hela håret då eller slingor?

Någon som vet en BRA frisör som inte kostar skjortan i gbg? 
  • Trollbarnet

Gå till frisören för innan du köpt hem avfärgning/blondering och hårfärger klart så är du ändå uppe i samma kostnad som om du skulle gått till frisören. Dessutom så är hemmablonderingarna mycket värre än om du gör det hos frisör. När du gör det hemma är risken att håret blir så slitet att det i slutändan måste klippas kort.

Sen en vettig sak att tänka på, ju mer du bleker håret desto sämre kvalitet vilket innebär mer eller mindre att håret blir svårare att göra någonting av, blir ofta svårtorkat och frissigt, speciellt om man har lockigt hår.

När du har rött/orange hår och går till frisören brukar de oftast göra en avfärgning av håret och då löser det upp färgen så att det i stort sett rinner av, sen kommer dom att färga till det så att det ska bli en jämn färg. Sen om du kan få ett 100% resultat är helt upp till hårkvalitet och val av frisör.

Mitt tips till dig är att du ska söka dig till en bra frisersalong som har lärlingar som arbetar, då blir det billigare men det tar längre tid, dessutom hjälper du en ung människa att klara sin utbildning.

• Ida9007

O.b.s skriver från mobil så inlägget kan försvinna. Jag brukar köra i slingor hemma själv. Använder moods slingblond.. Slingar alltid håret 1 gång/månad varannan månad tills det är tillsräckligt för att kunna bleka det utan att de ska bli "missfärgat" :).

• onoff

Min hårfärg från början var mörkt rött. min riktiga hårfärg är mörkbrun. min önskan är att få några nyanser mörkare än den bilden du visade upp, ljusbrunt med blonda slingor (jennifer aniston)
    Jag gick till frissan och blekte många tunna slingor förra veckan, och efter det la hon i en ljusbrun hårfärg. Resultatet vart kopparfärgat :/ och det ser väl inte för jävligt ut, men det var ju kanske inte den färgen jag hade tänkt mig från början. Jag ska tillbaka nästa vecka och få en ljusbrun toning i för att få bort den "varma" kopparfärgen. Så får vi se sen vad det blir... ?

• Romantik

Jag avfärgade faktiskt själv med Colour B4, och det blev toppenbra! Först avfärgning, sen en ljusblond toning och idag ska den sista i, en mörkblond som jag testade på en slinga igår och den är nästan EXAKT som min riktiga färg vad jag kunde se, så det gick riktigt bra till slut - och håret tog inte speciellt mkt skada. Lite kanske, men det ska nog lite inpackningar kunna avhjälpa!

• Paradise

Vad härligt du fick ordning på det! Tänkte ge lite tips som en FD frisör men det behövs inte längre med det du kan göra sen när du har gjort lite inpackningar är att göra några enstaka slingor då kommer det bli som på bilden.Glad

• Paradise

tunna tunna slingor isåfall men det kanske blev fint med en toning i samma färg med då behövs inga slingor och håret skonas medGlad

Svar på tråden Från rödhårig till blond? Hur?