Inlägg från: Almis11 |Visa alla inlägg
  • Almis11

HJÄLP, hur göra med min 18 åring med ADHD? (långt)

Philippa skrev 2012-09-16 20:16:41 följande:

Jag brukar smsa och fråga vart han är och jag får aldrig nått svar..... det är respektlöst, tycker jag.

Jag har även ställt ultimatumet att han ska följa våra regler eller flytta... men han bor kvar.... 
    Jag flyttade hemifrån för ett halvår sen och hade exakt samma problem som din son.
    Hela tiden tjatade man om att jag skulle städa mitt rum, när jag frågade varför så blev svaret för att jag bor under deras tak och då ska det vara rent. Medans jag tyckte att om det nu är så stökigt och dom ej kan leva med det så får dom väl städa, jag går inte in i deras sovrum och snokar och påpekar att dom ska städa.

Det var även tjat om tider, det skulle rappoteras om vart jag var, när jag kommer hem om jag ska äta eller inte. Det skapade en sån ångest hos mig, att inte få vara mig själv, andas ut, städa när jag känner för det m.m
    Att jag tillslut slutade prata med dom, sov över hos vänner i flera dygn osv osv. Jag var så jävla trött på deras tjat att jag skulle kunna kräkas. Jag flyttade så fort jag fick chansen. Den dagen jag sa att jag skulle flytta (något dom hade hotat med länge, att jag får flytta om jag ej följer deras regler) så stod dom häpna och ångefulla. Men då var det försent, tog mitt pick och pack o drog. Idag har jag en underbar lya och inte en jävel som gnäller.. och tro det eller ej men nu är det kul att städa. Jag behövde en egen plats helt enkelt.

Kan du kanske hjälpa honom att skaffa eget boende?  
  • Almis11
    Philippa skrev 2012-09-16 20:40:54 följande:

Hade vi ekonomin hade jag mer än gärna hjälpt honom med eget boende.....
    Jag menade mest på att ni kanske kan söka lägenhet på nätet tillsammans och dylikt. 

Svar på tråden HJÄLP, hur göra med min 18 åring med ADHD? (långt)