Anonym skrev 2012-09-17 13:22:45 följande:
Pappan betalar 1273 i underhåll i dagsläget. FK vill inte gå med på att ta bort underhållet förrän domen i tingsrätten kommer. Vilket den förhoppningsvis gör i mitten av oktober.
Underhållet vill inte mamman mista, nej. Hon ringde senast i helgen och ville ha pengar till en vinteroverall åt barnet. Pappan svarade att hon kunde väl använda en del av barnbidraget eller underhållet till det, varpå mamman anklagade honom för att inte bry sig om barnet, utan bara sitt andra barn, och att han lägger alla pengar på det. Vilket absolut inte stämmer. Sedan la hon på och sms:ade att hon i så fall var tvungen att köpa en begagnad overall av sämre märke på loppis, och han kunde ha det på sitt samvete.
Hade din man varit jag hade han skrivit:
"Jag är en utmärkt pappa och ger alla mina barn det dom behöver. Om du har en annan åsikt är det ditt problem, och inget jag tänker lägga nämnvärd energi på. Ej heller tänker jag fortsättningsvis lägga energi på dina försök till provokation. Har du något viktigt att säga angående barnet så är du välkommen att ringa, om du beter dig illa, som nu, kommer jag att lägga på luren."