• plastkotte

Byta ut Baby jogger city mini, hjälp!!

Vi har just nu en baby jogger city mini, som vi varit väldigt nöjda med.
    Tidigare bodde vi utomlands där det aldrig var några problem med mycket snö osv så vagnen har funkat jättebra.

Nu flyttade vi dock till sverige i juni, närmare bestämt till Kalmar. Jag har inte en aning om hur vintern ser ut här, hur kallt det blir och hur mycket snö de brukar vara. Kommer tidigare från värmland där det ju blir ganska kalla vintrar.

Hur som helst, skulle baby joggern funka på vintern? Då tänker jag inte promenera i terräng eller så utan mest till att tex promenera till dagis, promenera till stan och i centrum.

Är det någon som har baby jogger city mini som vet hur det är att ha den på vintern, eller om det är omöjligt?

Hjulen är ju ganska släta tex, och inte super stora så tänker att skulle det vara endel snö och is så kanske de inte är så enkelt att ta sig fram?

Först & främst vill jag ta reda på om de är värt att behålla babyjoggern eller ej, därefter om det inte är en bra vagn på vintern så behöver jag tips på vilka vagnar jag bör kolla på för att byta till. Vill ha något som liknar babyjogger, med 3 hjul, smidig att fälla ihop, och inte tar för mycket plats, men som kanske är lite stabilare med bättre hjul.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Byta ut Baby jogger city mini, hjälp!!
  • Mother of 4

Den funkar okej om det är plogat. Över förväntan faktist. Jag hade behållit den och köpt en beg Urban jungle som offroadvagn . Den är superskön att köra!

City minin är ju kanon på charterresor, shopping, in och ut i bilen och som vanlig vagn i normalt väglag.

• Mother of 4

Annars finns ju city mini gt, med lite bättre hjul. Kolla även city versa, deras senaste modell, vändbar sits och stor varukorg!

• plastkotte

Ska kika på båda dessa :) vågar man köpa begagnat? Har aldrig gjort det. Vagn är ju eb stor kostnad, så skulle vara tråkigt att lägga flera tusen begagnat och få en vagn med dålig kvalite..

• Mother of 4

Uj är kanonkvalite och du kan få en beg billigt. Finns liksom inga lösa delar som kan vara dåliga. Har själv en 06 som har kört två barn, är som ny.

Kolla däcken att de har fint mönster kvar och känn att den känns stabil.

Svar på tråden Byta ut Baby jogger city mini, hjälp!!