• snörvlan

Är så orolig för missfall, symtomen kommer och går! Någon i samma sits?

Usch vad jag är orolig!! Jag va gravid i januari och gick in i vecka tolv då jag fick en liten blödning, åkte då in till SÖS och kollade men där fanns bara en tom hinnsäck och dom kallade det en avstannad graviditet. 

Blev då helt knäckt för jag hade verkligen sett fram emot att få en till knodd, ett syskon till min dotter. Han inte kunnat släppa tanken på vad som hände och det tog mig till nu att bli gravid igen. Är nu i vecka 6 och har lymtom till och från, förra gången så avtog symtomen och det känns ibland som dom gör det nu också!

Vad ska man göra för att bli av med oron!! Vill såååå gärna att det ska gå den här gången! Är det nån som varit i samma sits?? Skulle vara skönt att dela tankar med nån!!Rynkar på näsan

• Svar på tråden Är så orolig för missfall, symtomen kommer och går! Någon i samma sits?
  • annojb

Lider med dig och beklagar ditt mf!! :0( om det kan lugna lite, så har även jag symtom som kommer o går... Fick mf 1/8 nu i år, v. 7, och då försvann oxå symtomen från en dag till en annan, trots att blödningen lät vänta ytterligare 6 dgr... Är nu gravid igen, gick snabbt tack o lov, är i v. 6 precis som du, bf om det går bra 16/5... Men är oxå grymt nervös från o till! Ena dagen mår jag illa, har molvärk, är svullen etc, och nästa dag är jag precis som vanligt, känner inte ett skvatt... Då är man så klart grymt nojig och nästan övertygad om att det är kört... Denna helg har jag dock känt mig mkt lugnare... Känt att det som händer, det händer... Har ett vul inbokat om 2 v (2/10) och kommer vara grymt nervös inför detta! Har du ngt vul inbokat? Följer gärna dig här och känner varje känsla av det du går igenom! Styrkekram!

• AHB

Hej! Det känns precis som det är jag som skrivit det du har skrivit. Jag känner igen mig i allt!
    Jag fick mf i dec-11, i v.12, men det visade sig att barnet dött tidigare, men jag började blöda dagen innan jag hade ett inbokat ultraljud. Efter det föll hela mitt liv samman. Men nu är jag äntligen (efter 8 mån) gravid igen! Är i v.7 nu. Och jag kan inte riktigt vara glad, för jag vill såååå gärna att min dotter skall få ett syskon. Det har varit min önskan i över 1 år nu.
    Jag känner symptom på graviditet varje dag, i alla fall vad jag tror, men andra stunden får jag för mig att jag bara inbillar mig och egentligen inte känner något alls. Usch vad jobbigt det är. Funderar på att boka ett vul men jag vet inte... Den läkare som opererade mig vid missfallet sa att jag gärna fick göra det om jag blev gravid igen. Så det kanske inte är en sån dum idé. Lycka till!

• snörvlan

Annojb!! Skönt att det gick så snabbt för dig att bli gravid igen! Trodde ett tag att jag inte kunde bli gravid för det tog så lång tid och jag gjorde en operation för cysta på äggstockarna! Men nu är jag gravid och symtomen kommer och går ! Skulle också verkligen vilja göra ett vul för att lugna oron!! Ska ringa Mvc idag!! Skulle vara kul att följas!! Kramar

• solros12

Jag känner likadant. Symtomen kan variera från dag till dag, och under dagen. Är i vecka 7+5 nu och fick missfall i v6 för sex månader sen.

Jag försöker verkligen tänka att det kan variera o att det är naturligt. Passa på o njuta när illamåendet är borta! Var orolig igår o idag var jag tvungen att vara hemma för yrsel o illamående..

Fundering om vul.. Jag tänkte boka ett, är så orolig. Vet någon om man kan boka långt innan? (skulle vilja ha ett precis när andra trimestern börjar)

• annojb
    snörvlan skrev 2012-09-18 10:49:05 följande:
    Annojb!! Skönt att det gick så snabbt för dig att bli gravid igen! Trodde ett tag att jag inte kunde bli gravid för det tog så lång tid och jag gjorde en operation för cysta på äggstockarna! Men nu är jag gravid och symtomen kommer och går ! Skulle också verkligen vilja göra ett vul för att lugna oron!! Ska ringa Mvc idag!! Skulle vara kul att följas!! Kramar

har inte varit inne på ett tag så därför inte kunnat svara! Glad

klart att vi skall följas åt! Hoppas vi gör det så långt att vi sitter med våra små om ca 35 v eller nåt! Flört
    ja... jätteskönt att kunna bli gravid så fort igen! Hoppas nu liten kan stanna oxå! Glad

Känner igen tanken om att man inte skulle kunna bli gravid. jag har sedan min mens kom tillbaka efter att dottern föddes, haft mellanblödningar varje månad. fick höra att detta kan påverka chansen att bli gravid varpå jag direkt tog ut allt i förskott att jag nog inte kommer kunna bli gravid fler gånger osv... Obestämd
    tänk så dum man kan vara mot sig själv, man mår ju kanppast bättre av negativa tankar... o nu har man dom ju återigen, rädd för att mista detta lilla liv som förhoppningsvis växer i ens mage.

vad sa de på mvc och har du ngt tidigt vul inbokat?

själv fick jag tillbaka mitt sista hcg-prov igår, en lättnad då det stiger som det skall! Skrattande
    sen skall jag tillbaka på tidigt vul om precis 2 v... (om inget hänt innan dess dvs!). kommer då vara i v. 8 (7+5) och ä redan så nojig över att de då bara kommer finna en tom fostersäck... återigen, dumma hjärnspöken!! {#emotions_dlg.djavulsk}

har dina symtom blivit starkare ännu?
    mina symptom är precis som innan, ena dagen molvärk och lite difus illamående, nästa dag är jag precis som vanligt.
    kram!
    solros12 skrev 2012-09-18 11:08:53 följande:
    Jag känner likadant. Symtomen kan variera från dag till dag, och under dagen. Är i vecka 7+5 nu och fick missfall i v6 för sex månader sen.

Jag försöker verkligen tänka att det kan variera o att det är naturligt. Passa på o njuta när illamåendet är borta! Var orolig igår o idag var jag tvungen att vara hemma för yrsel o illamående..

Fundering om vul.. Jag tänkte boka ett, är så orolig. Vet någon om man kan boka långt innan? (skulle vilja ha ett precis när andra trimestern börjar)
    välkommen i gänget, haha! Flört

skulle du inte kunna få en sk tidigt vul?
    jag går hos en privat gyn och då gör de alltid vul i v. 8, ja - där du är nu! Glad
    jag är endast i v. 5+5 idag men skall tillbaka till min gyn om exatk 2 v. för ett tidigt vul.
    går det vägen då kommer vi även bli berättigad ett sk kub-test i v. 12 (har hunnit fylla 34 år i år).

ring en privat gyn o hör vet jag, förklara din oro osv! alltid härligt att så tdigt som möjligt få veta status!
    lycka till!Glad
  • snörvlan

AHB!! Precis lika ju!! Vi får hoppas att allt går som det ska den här gå gången! Jag har nog lite gravsymtom om man känner efter men minsta lilla så blir man så orolig!! Jag ska försöka få ett vul inbokat, så man lugnar sig lite!! Jag hoppas verkligen att allt går som det ska tjejer! Kram skriv gärna om ni är oroliga så delar vi tankar:)

• snörvlan
    annojb skrev 2012-09-18 13:02:22 följande:

har inte varit inne på ett tag så därför inte kunnat svara! Glad

klart att vi skall följas åt! Hoppas vi gör det så långt att vi sitter med våra små om ca 35 v eller nåt! Flört
    ja... jätteskönt att kunna bli gravid så fort igen! Hoppas nu liten kan stanna oxå! Glad

Känner igen tanken om att man inte skulle kunna bli gravid. jag har sedan min mens kom tillbaka efter att dottern föddes, haft mellanblödningar varje månad. fick höra att detta kan påverka chansen att bli gravid varpå jag direkt tog ut allt i förskott att jag nog inte kommer kunna bli gravid fler gånger osv... Obestämd
    tänk så dum man kan vara mot sig själv, man mår ju kanppast bättre av negativa tankar... o nu har man dom ju återigen, rädd för att mista detta lilla liv som förhoppningsvis växer i ens mage.

vad sa de på mvc och har du ngt tidigt vul inbokat?

själv fick jag tillbaka mitt sista hcg-prov igår, en lättnad då det stiger som det skall! Skrattande
    sen skall jag tillbaka på tidigt vul om precis 2 v... (om inget hänt innan dess dvs!). kommer då vara i v. 8 (7+5) och ä redan så nojig över att de då bara kommer finna en tom fostersäck... återigen, dumma hjärnspöken!! {#emotions_dlg.djavulsk}

har dina symtom blivit starkare ännu?
    mina symptom är precis som innan, ena dagen molvärk och lite difus illamående, nästa dag är jag precis som vanligt.
    kram!

välkommen i gänget, haha! Flört

skulle du inte kunna få en sk tidigt vul?
    jag går hos en privat gyn och då gör de alltid vul i v. 8, ja - där du är nu! Glad
    jag är endast i v. 5+5 idag men skall tillbaka till min gyn om exatk 2 v. för ett tidigt vul.
    går det vägen då kommer vi även bli berättigad ett sk kub-test i v. 12 (har hunnit fylla 34 år i år).

ring en privat gyn o hör vet jag, förklara din oro osv! alltid härligt att så tdigt som möjligt få veta status!
    lycka till!Glad

Hej har inte heller varit inne på ett tag och det är lite drygt att skriva från mobben!!!
    Jag ringde inte idag, hade för mycket på jobbet så jag hann inte men ska försöka ringa imorgon!

Jag hade oxå några mellanblödningar ett tag efter MF men blev bättre efter några månader, man kan verkligen bara se det negativa när man är orolig men försöker vara positiv. Min sambo säger att han vet att det kommer funka den här gången han märker det på mig PMS gånger tio hehe!! Idag har jag haft lite mensvärk och hugg i magen och haft lite illamående. Har haft ganska ont i brösten men nu har det gått ner lite är mest öm i bröstvårtorna!  Jag går och tänker konstant på att man är gravid, har tillochmed drömt om det. Man känner efter hela tiden!

Hur mår ni tjejer??  
  • snörvlan
    solros12 skrev 2012-09-18 11:08:53 följande:

Välkommen Solros12=)
    Jag har ingen yrsel tack och lov!! Hade det med min dotter och det var inte kul!! Vill bara att tiden ska gå så man är förbi dom här tolv veckorna!!
    Jag ska kolla med MVH imorgon om man kan få chansen att göra ett vul!

Vart bor n tjejer???     
  • annojb
    snörvlan skrev 2012-09-18 20:25:20 följande:

Hej har inte heller varit inne på ett tag och det är lite drygt att skriva från mobben!!!
    Jag ringde inte idag, hade för mycket på jobbet så jag hann inte men ska försöka ringa imorgon!

Jag hade oxå några mellanblödningar ett tag efter MF men blev bättre efter några månader, man kan verkligen bara se det negativa när man är orolig men försöker vara positiv. Min sambo säger att han vet att det kommer funka den här gången han märker det på mig PMS gånger tio hehe!! Idag har jag haft lite mensvärk och hugg i magen och haft lite illamående. Har haft ganska ont i brösten men nu har det gått ner lite är mest öm i bröstvårtorna!  Jag går och tänker konstant på att man är gravid, har tillochmed drömt om det. Man känner efter hela tiden!

Hur mår ni tjejer??  

skönt att din man ä rpositivt inställd på att det skall gå vägen, sånt hjälper faktiskt tycker jag!
    Min man säger likadant, denna bebis blir vår! Glad han påstår att han inte är ett dugg orolig. 

själv känner man som sagt efter hela tiden, idag tycker jag att jag knappt kännt mig gravid men sen när jag tänker efter så har jag idag fått ömma bröstvårtor, varit lite illamående samt haft mensvärk en stund... 
    blev skraj då, har mest haft molvärk men inte alls som mensvärk... men så kändes det idag... la sig dock efter en stund och nu är jag då "ogravid" igen, haha! Flört

tänk, moler det för mkt är det fel på det och molder det för lite, är det fel på det... Flört 
  • annojb

åhh, idag är jag sååå nojig! Rynkar på näsan

fick av en händelse nästan en panikångestattack igår kväll... hyperventilerade och kunde knappt stå på benen.
    efter det fick jag stickande/ilande känningar mitt över livmodern som kom- o gick hela kvällen.
    sov knappt ngt i natt och hade grym hjärtklappning.
    är så rädd för att jag kan ha framkallat ett mf genom min stressituation... kan man det tror ni?

idag är jag inte ens trött, har inte ngn tillstymelse till illamående som jag haft iaf lite varje dag... inget mol, inget alls... eller jo... lite lite mensont i morse och återigen lite stickningar/ilningar över livmodern.

så rädd för att vår lill har dött...

hoppas så molvärken kommer tillbaka inom ngt dygn för annars kommer jag bli ett nervvrak på riktigt är jag rädd för!

Sjukt trött på denna oro!

Svar på tråden Är så orolig för missfall, symtomen kommer och går! Någon i samma sits?