snörvlan skrev 2012-09-18 10:49:05 följande:
Annojb!! Skönt att det gick så snabbt för dig att bli gravid igen! Trodde ett tag att jag inte kunde bli gravid för det tog så lång tid och jag gjorde en operation för cysta på äggstockarna! Men nu är jag gravid och symtomen kommer och går ! Skulle också verkligen vilja göra ett vul för att lugna oron!! Ska ringa Mvc idag!! Skulle vara kul att följas!! Kramar
har inte varit inne på ett tag så därför inte kunnat svara!
klart att vi skall följas åt! Hoppas vi gör det så långt att vi sitter med våra små om ca 35 v eller nåt!

ja... jätteskönt att kunna bli gravid så fort igen! Hoppas nu liten kan stanna oxå!
Känner igen tanken om att man inte skulle kunna bli gravid. jag har sedan min mens kom tillbaka efter att dottern föddes, haft mellanblödningar varje månad. fick höra att detta kan påverka chansen att bli gravid varpå jag direkt tog ut allt i förskott att jag nog inte kommer kunna bli gravid fler gånger osv...

tänk så dum man kan vara mot sig själv, man mår ju kanppast bättre av negativa tankar... o nu har man dom ju återigen, rädd för att mista detta lilla liv som förhoppningsvis växer i ens mage.
vad sa de på mvc och har du ngt tidigt vul inbokat?
själv fick jag tillbaka mitt sista hcg-prov igår, en lättnad då det stiger som det skall!

sen skall jag tillbaka på tidigt vul om precis 2 v... (om inget hänt innan dess dvs!). kommer då vara i v. 8 (7+5) och ä redan så nojig över att de då bara kommer finna en tom fostersäck... återigen, dumma hjärnspöken!!
har dina symtom blivit starkare ännu?
mina symptom är precis som innan, ena dagen molvärk och lite difus illamående, nästa dag är jag precis som vanligt.
kram!
solros12 skrev 2012-09-18 11:08:53 följande:
Jag känner likadant. Symtomen kan variera från dag till dag, och under dagen. Är i vecka 7+5 nu och fick missfall i v6 för sex månader sen.
Jag försöker verkligen tänka att det kan variera o att det är naturligt. Passa på o njuta när illamåendet är borta! Var orolig igår o idag var jag tvungen att vara hemma för yrsel o illamående..
Fundering om vul.. Jag tänkte boka ett, är så orolig. Vet någon om man kan boka långt innan? (skulle vilja ha ett precis när andra trimestern börjar)
välkommen i gänget, haha!
skulle du inte kunna få en sk tidigt vul?
jag går hos en privat gyn och då gör de alltid vul i v. 8, ja - där du är nu!

jag är endast i v. 5+5 idag men skall tillbaka till min gyn om exatk 2 v. för ett tidigt vul.
går det vägen då kommer vi även bli berättigad ett sk kub-test i v. 12 (har hunnit fylla 34 år i år).
ring en privat gyn o hör vet jag, förklara din oro osv! alltid härligt att så tdigt som möjligt få veta status!
lycka till!