• milizza

vad är wt namn?

Nu har jag läst en massa trådar där det står det där är ett wt namn.
    Vilka namn annser ni är WT?????
    Någon skrev LIam..är inte det ett helt normalt namn?????

Själv tycker jag det är urlöjligt att dömma människor efter vad dom döper sina barn till.   

• Svar på tråden vad är wt namn?
  • Blaha

Det finns några namn som brukar användas som exempel när man snackar om WT-namn. Liam, Kevin och Tindra är sådana.

Men vem bryr sig?

• Meddelande borttaget
  • milizza
    röderaff skrev 2012-09-16 17:15:44 följande:
    Tycker namnval kontra socialgrupp är intressant så därför bryr jag mig och då du skrivit ett inlägg om detta så tolkar jag det som att du bryr dig du med. Förutom nämnda namn så tycker jag namn som Texas, Nathalie, Michelle, Cassandra och Kean är namn som väljs av en viss sorts människor.
    Jag bryr mej för att jag tycker att det är intressant .
    Finns det fler namn..och varför annser människor att just dom namnen är wt namn??

Kevin finns det ju en hel del kändisar som heter    
  • milizza
    MammaEmelie91 skrev 2012-09-16 17:26:56 följande:
    Jag har aldrig fattat hur ett namn kan vara wt? :P 

Nej inte jag heller. Just därför jag tycker det skulle vara intressant att få reda på hur folk tänker och exakt vilka namn.
  • Apotheosis

Även om en del namn i sig själva har fått en WT-stämpel (Kevin är väl ett av dem) tror jag att det främst är de konstiga stavningarna som får ett namn att se WT ut. Till exempel när Kevin stavas som Cewin, Kewin, Khewin eller Cevin, eller när Tindra stavas som Tindrah eller Tiindra eller Tiindrah. Även när vanliga namn som inte tidigare hade en WT-stämpel stavas med onödigt många H, C, W, I eller Q brukar de klassas som WT. Till exempel när Marika Stavas som Mariiqa,  Cassandra stavas Cazzandrah, Vanessa stavas Wanezza och så vidare. 

• Meddelande borttaget
  • Purpurbräcka
    milizza skrev 2012-09-16 17:24:18 följande:
    Jag bryr mej för att jag tycker att det är intressant .
    Finns det fler namn..och varför annser människor att just dom namnen är wt namn??

Kevin finns det ju en hel del kändisar som heter    
    Jag tror att det är lite det som är grejen. Alltså att det anses "WT" att döpa barnet efter en (amerikansk) kändis.

Något annat jag ofta sett benämnas som "WT" är namn med märkliga stavningar. Man kan t.ex. ha stoppat in ett extra h på något konstigt ställe, bytt ut s mot z eller liknande. Eller så har man kanske ändrat stavningen så att uttalet borde bli annorlunda men håller bestämt fast vid att Josefiné ska uttalas som Josefine eller Cevin som Kevin. Jag måste erkänna att jag själv har oerhört svårt för dessa, i mitt tycke felstavade, namn.

Att vissa namn anses som "WT" har nog att göra med att de är betydligt vanligare bland barn vars föräldrar har låg utbildning, eller kanske snarare låg social status. D.v.s. sådana människor som vissa väljer att kalla för "trash"...
  • Meddelande borttaget
  • puhelin
    Apotheosis skrev 2012-09-16 17:40:52 följande:
    Även om en del namn i sig själva har fått en WT-stämpel (Kevin är väl ett av dem) tror jag att det främst är de konstiga stavningarna som får ett namn att se WT ut. Till exempel när Kevin stavas som Cewin, Kewin, Khewin eller Cevin, eller när Tindra stavas som Tindrah eller Tiindra eller Tiindrah. Även när vanliga namn som inte tidigare hade en WT-stämpel stavas med onödigt många H, C, W, I eller Q brukar de klassas som WT. Till exempel när Marika Stavas som Mariiqa,  Cassandra stavas Cazzandrah, Vanessa stavas Wanezza och så vidare. 
    Har vi ett horn i sidan till varandra eller? Håller inte med om att mitt namn är WT!
Svar på tråden vad är wt namn?