• Tessou

Bästa locktång -och plattång?

Vilken locktång använder ni? Jag är ute efter en som är bra för stora, mjuka lockar..
    Såna som Lauren Conrad har... www.skvallernytt.se/lauren-conrad-nej-tack-till-the-hills-movie/
    Undrar även vilken plattång som är snabbast och bäst!

ELIAS 090326
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-23 18:56
    Har fått tips om platt-tänger... Tack alla!

....Men kan någon tipsa om en bra locktång??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 13:12
    Endast LOCKTÅNG sökes!
  • Svar på tråden Bästa locktång -och plattång?
  • Insanejane77

Locktång använder jag mig inte av men GaMa är det absolut bästa märket på plattänger enligt mig :)

• Tessou

GaMa lät bekant.. tror det var en sådan jag lånade av en senast.
    Jag har en gammal från stenåldern, typ...

Använder de inte så ofta. men vill gärna ha UTIFALL jag behöver - detsamma med locktång!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MammaEmelie91 skrev 2012-09-16 18:00:05 följande:
    Det går ju göra lockar med plattång också, lite svårare dock men när man lärt sig så e det lätt som en plätt :) Använder en ifrån GaMa.
    Jo, jag försökte förra helgen med min - men det gick inte. Sen är mitt hår så tjockt, så när jag kom till ''förfesten'' så var det 'poffigt' igen... Då fick jag låna en tjejs plattång. Testade med ett parti och lockade - och det blev så bra! TÄNK om jag hade vetat det från början, när jag var hemma...... Men det lockade fick bli rakt, eftersom vi precis skulle gå... Vilken har du, kan du länka bild? Är Du duktig att locka med den?

ELIAS 090326
  • Fia 28

Själv har jag en Babyliss platttång som fungerat bra. Hade förut en obh nordica som jag bytte två gånger på garanti då beläggningen på själva värmedelen släppte hela tiden.

• MissMA

Den bästa jag har haft är faktiskt OBH Nordica !

Den röda =) 

Bf 2 November 2012 <3
  • Tessou
    MammaEmelie91 skrev 2012-09-16 18:18:43 följande:
    jaa jag köpte min på media markt för 300-400 tror jag de va :) Men borde finnas på ullared också.
    Får hoppas det finns, har mailat och frågat vilka märken de har - hoppas på svar.. Ja, Media Markt har mycket bra. Hittar jag ingen kanske jag kan önska mig av Tomte Tomten...?
    ELIAS 090326
  • jådåsåatt

GA.MA är jättebra, ända tills man provar en GHD och inser att inget kan mäta sig med den. Har du dessutom tjockt hår som lätt blir poröst så krävs en riktigt bra om stylingen ska hålla sig.
    Billigast är GHD på www.lookfantastic.com

• Tessou
    jådåsåatt skrev 2012-09-16 18:58:16 följande:
    GA.MA är jättebra, ända tills man provar en GHD och inser att inget kan mäta sig med den. Har du dessutom tjockt hår som lätt blir poröst så krävs en riktigt bra om stylingen ska hålla sig.
    Billigast är GHD på www.lookfantastic.com
    Vilken har du?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hemma från Ullared (sedan några månader... Men det blev inge locktångs-köp.

Så nu testar jag igen; Vilken locktång använder NI?

ELIAS 090326
  • Fia 28

Beror väl på hurudana lockar du vill ha, men jag har en babyliss som e köpt för hundra år sen som ser ut ungefär såhär.

• fancypants

Jag har en babyliss pro (från frisör) som är 3 cm i diameter, vilket liknar den som lauren Conrad själv använder. Om du går in på youtube och söker på the beauty departement så finns instruktionsvideo som hon gjort om hur du gör hennes lockar. :)

• Fashionista1

Bästa locktången ever är en keramisk tång från märket Amika, dock ganska dyr, kostar 900kr men väl värd pengarna, man får både hållbara och grymt snygga lockar på nolltid

Svar på tråden Bästa locktång -och plattång?