Inlägg från: Bluepeea |Visa alla inlägg
  • Bluepeea

Hela barnbidraget?

När jag var i din ålder hade jag överflödigt med pengar som spenderades hej vilt, och att städa rummet hemma kunde ge mig 200 spänn, tryckte bara in sakerna i gaderoben så golvet var ju städat haha.  Men i dagens läge så önskar jag att jag hade fått haft den ekonomiska begränsningen du har.

Just nu tror du kanske inte att hela barn bidraget går åt för din mat och hygien produkter, bensin när du ska åka iväg nån stans.. du verkar visserligen betala en del själv. Men hur som, jag flyttade hemifrån för ca 5 månader sen.. och du anar inte hur dyrt det är att leva. Bara maten försvinner det några hundra på & då äter jag inte ens en hel måltid om dagen. 
    DU kan ju begära höjning av barnbidraget & köper du kläder själv borde du ju få lite mer pengar eftersom kläder inte är så himla billigt heller. Eller börja att hjälpa till hemma, eller gör en deal med föräldrarna att om du gör vissa sysslor hemma så kanske du kan få lite mer.
    Å andra sidan är det bra att dom lär dig att pengar inte finns i överflöd på så vis så kan du hantera framtida ekonomin betydligt bättre.
    (OBS  mycket beror på dina föräldras ekonomiska bit, med jobb och inkomster, samt deras tvångs utgifter tex på lån och hyra )

Svar på tråden Hela barnbidraget?