Input?
Du låter inte alls som en"fegis"! Det är ett stort och svårt val du står inför.
Jag känner mig lite igen i det du skriver, för utan det att du verkar tänkt igenom saker mer än jag gjorde.
Jag flyttade hit till Sverige från min hemstad Oslo, 65 mil, med min lilla dotter på 2,5 år för att flytta i hop med mitt livs kärlek. Jag flyttade ju då även min dotter bort från sin pappa. Var ett gemensamt beslut, då han också gärna ville flytta till Sverige (dock långt ifrån där vi bor). Jag älskar verkligen min sambo, vi två har det underbart tillsammans. Men jag kan i bland ångra de val jag tog. Att min dotter bor långt ifrån sin pappa, att jag sitter med i princip allt ansvar för henne i det dagliga, långt ifrån mina föräldrar som älskar sina barnbarn och att det inte är särskilt enkelt med min sambos dotter från innan. Jag skulle tänkt mig jävligt noga för om jag var dig. Jo man måste ta chanser. Ja man ska "följa sitt hjärta". Men man ska inte va naiv och ta beslut ang sig själv och barnen som man inte känner sig säker på. Mitt ända råd är att prata ut med din tjej om allting. Va säker på att hon kommer tåla att du blir less på hennes barn i bland och att ni tänker hyfsat lika ang uppfostran osv.