inställt umgänge pga sjukt barn
Sen när är sjukdom hinder för umgänge med en förälder?
Sen när är sjukdom hinder för umgänge med en förälder?
Först kan jag inte låta bli att undra varför mamman fått gehör för kp. Men sen....
Driv inte konflikten genom att säga att den andra ljuger eller är överbeskyddande. Se överhuvudtaget till att vara en del av lösningen och inte en del av problemet. För statistik ett tag över hur ofta barnet är förkylt etc. Efter ett tag undrar du om det inte är bäst att göra en grundlig hälsoundersökning samt att uppsöka vårdcentral när barnet är sjukt så prover kan tas. Så gör man bla inom skolan när man har föräldrar som sjukskriver barnen i ett. Sen kan du även trycka på att du naturligtvis inte vill flytta på barnet om det har feber men gärna även vill kunna ta hand om barnet när det är krassligt, febern sjunkigt o dyl.. .
Om jag var du skulle jag försöka få en dom eller juridiskt bindande avtal på umgänge.
Anledningen till att det blir såhär tror jag, är att den "nya" familjen hon har men den nya mannen blir "pressad" på nåt vis, alltså hon anser att nya mannen är pappa till hennes barn (också beroende på hur litet barnet var när de träffades)
Kanske de har fått flera barn tillsammans och det känns konstigt att lämna bort ett utav sina barn, vad säger man till resten av familjen? När barnets "pappa" är kvar hemma? Jag menar inte att det här är så man ska agera och jag tycker heller inte att det är positivt, tvärtom.
Sen såklart vad du och barnets mamma har haft för relation tidigare, har man haft svårt att komma överens m.m så kanske det är ärr ett sätt att hämnas?