Muminski skrev 2012-09-17 14:50:10 följande:
Om du har vårdnad om ditt barn, vilket du skriver att du har är det din fulla rätt att ta barnet till en läkare. Är umgängesinskränkningen en del av en dom eller är det frivilligt? VEM tog bort umgänget? Det måste ju fastställas i dom om du inte vill avstå från det frivilligt.
Du skrev initialt att KP var något du ville ha, då kan ju ju också välja att inte ha det- såtillvida det inte är fastställt i dom att umgänget ska ske med begränsningar. Du kan ju alltid ringa till en barnmottagning och fråga var gränsen går- om det är barnmisshandel att förflytta barnet.
Du behöver inte svara men dina inlägg gör mig skeptisk. Det räcker liksom inte med att vara bitter och lämnad för att kunna vägra ett umgänge. Gå vidare med detta så någon professionell får titta på det istället för att FL experterna spekulerar (däribland jag)
Som jag skrev tidigare så har mamman utnyttjat allt med kp till fullo, så enligt dom måste det vara med en pga att mammans tillit till mig inte finns, inte som stöd för mig, det stog i det senaste utlåtandet från kp.
Jag förstår att det inte är lätt att hjälpa när jag inte säger allt vilket jag valt att inte göra, det skulle bli ett alldeles för långt inlägg.
Idag fick jag reda på att mitt barn börjat förskola, vilket jag var tvungen att ta reda på själv. På sista fr mötet i augusti sa mamman att hon skulle vänta med inskolning för att barnet är så känsligt(där tycker vi olika) men jag vet att hon sa så för att jag inte skulle kunna vara med på inskolningen för det var ett önskemål jag hade.