• jkenils

tramadol utan paracetamol? hjälp mig fort!!

Som rubriken lyder; kan man ta tramadol utan alvedon? Ligger hemma med ryggvärk från helvetet och kan inte somna! Hjälp mig!

• Svar på tråden tramadol utan paracetamol? hjälp mig fort!!
  • Skarpa

Tycker du ska ringa 1177 istället för att fråga här, där vem som helst kan svara vad som helst. Hoppas du får någon lindring!

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • hojnas

Ja det borde väl gå, jag fick Tramadol utskrivet för en vecka sen och då sa läkaren att jag kan ta det med Alvedon om jag vill. Jag tolkade det som att det går bra att ta även för sig själv.
    Det skadar ju inte att testa.

• jkenils
    Skarpa skrev 2012-09-16 23:37:45 följande:
    Tycker du ska ringa 1177 istället för att fråga här, där vem som helst kan svara vad som helst. Hoppas du får någon lindring!
    Feed me cookies and I'm all yours ♥

Ja det har du minsann rätt i. Problemet är att jag har ingen telefon att ringa från nu :/
  • jkenils
    LillaJag06 skrev 2012-09-16 23:38:12 följande:
    Ja. Varför skulle du inte kunna det?

Jag är rädd för allt vad det här med tabletter har med o göra, vill vara på säkra sidan innan jag stoppar i mig ngt.
  • jkenils
    hojnas skrev 2012-09-16 23:39:00 följande:
    Ja det borde väl gå, jag fick Tramadol utskrivet för en vecka sen och då sa läkaren att jag kan ta det med Alvedon om jag vill. Jag tolkade det som att det går bra att ta även för sig själv. Det skadar ju inte att testa.

Ok, tack. Hur många kan man ta? Brukar ta två tramadol o två alvedon annars, ska man nöja sig med det eller ta tre tramadol istället?
  • jkenils
    Millicent skrev 2012-09-16 23:43:45 följande:
    Men varför vill du inte ta det tillsammans med alvedon?

Alltså mina alvedon är slut och jag har helt enkelt glömt att köpa nya. Det är ju inget man brukar köpa så lätt att man glömmer det :/
  • hojnas
    jkenils skrev 2012-09-16 23:44:41 följande:

Ok, tack. Hur många kan man ta? Brukar ta två tramadol o två alvedon annars, ska man nöja sig med det eller ta tre tramadol istället?
    Jag fick ta två vid behov men har bara tagit en tablett för jag blev så sabla snurrig och seg i huvudet av den medicinen, jag hade inte vågat ta tre.

Har du ingen Alvedon hemma? Bara Tramadol?
  • jkenils
    hojnas skrev 2012-09-16 23:47:47 följande:
    Jag fick ta två vid behov men har bara tagit en tablett för jag blev så sabla snurrig och seg i huvudet av den medicinen, jag hade inte vågat ta tre. Har du ingen Alvedon hemma? Bara Tramadol?

För mig är det tvärtom, blir pigg och mår prima! Har alltid tagit två. Nej ingen alvedon, tog slut häromdagen. Bara tramadol.
  • V79

Nej man ska inte ta mer ön två st tramadol åt gången. Men det går bra att ta utan alvedon, kan även byta ut Alvedon mot ipren om man vill.

Bf 27/1-13
  • hojnas
    jkenils skrev 2012-09-16 23:50:37 följande:

För mig är det tvärtom, blir pigg och mår prima! Har alltid tagit två. Nej ingen alvedon, tog slut häromdagen. Bara tramadol.
    Så ingen Ipren heller alltså.
    Jag tolkade läkarens (och apotekarens) instruktioner som att en får ta två åt gången och max 8 st tabletter per dag, helst så lite som möjligt då det ändå är starkare än receptfritt så ta två stycken och om det inte blir bättre får du ta två igen om fyra timmar så kanske det kickar in bättre då.

Hoppas det hjälper!
    Jag själv ska ta 1 Tramadol, 1 Ipren och 2 Alvedon nu för tandvärken så jag kan få sova Glad
  • jkenils
    hojnas skrev 2012-09-16 23:55:49 följande:
    Så ingen Ipren heller alltså. Jag tolkade läkarens (och apotekarens) instruktioner som att en får ta två åt gången och max 8 st tabletter per dag, helst så lite som möjligt då det ändå är starkare än receptfritt så ta två stycken och om det inte blir bättre får du ta två igen om fyra timmar så kanske det kickar in bättre då. Hoppas det hjälper! Jag själv ska ta 1 Tramadol, 1 Ipren och 2 Alvedon nu för tandvärken så jag kan få sova

Okej, tack för hjälpen. Så länge sen jag fick dessa så jag har glömt hur många och hur ofta man får ta. Usch ja, tandvärk är heller ingen hit när man ska sova, hoppas det hjälper för dig med!
Svar på tråden tramadol utan paracetamol? hjälp mig fort!!