• Agaton Sax

Rengöring av tvättmaskin.

Någon som vet om det finns något att rengöra tvättmaskinen med - typ sådana tabl man köper för att rengöra diskmaskinen med?

Eller vad rengör ni tvättmaskinen med? 

• Svar på tråden Rengöring av tvättmaskin.
  • BuoBä

Ättika. Häll någon deciliter i tvättmedelsfacket och kör maskinen tom på högsta temperaturen. Glöm inte att ta ut och diska tvättmedelsfacket då och då, och att torka ur gummibälgen vid luckan. Där samlas massa skräp.

• Frontline
    BuoBä skrev 2012-09-17 09:36:24 följande:
    I tvättmaskinen??
    Hehe det vart i fel tråd, TS har en liknande tråd om hur man rengör diskmaskin
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • BuoBä
    Frontline skrev 2012-09-17 09:38:59 följande:
    Hehe, förhoppningsvis har man inte lika mycket geggiga fettavlagringar i tvättmaskinen.
  • Agaton Sax

Frontline skrev 2012-09-17 09:38:59 följande:

Ja precis - jag har alltid använt tabletter till diskmaskinen ca va månad och trodde det fanns något liknande till tvättmaskinen.

Ska kanske prova dessa tabl till diskmaskin så blir tvätten bländande, skinande vitSkrattande.

Jag tycker det är svårt att hålla tvättmaskinen ren - visst tar jag ut tvättmedelsfacket och skurar men lite längre in kommer man inte åt och det blir ofräscht med tiden.

Ska prova ättikstipset - tack! 

• M Y L F

Jag köpte både tvätt maskin och diskmaskins tabletter på Clas Ohlson igår. Har dock inte hunnit testa.

• Agaton Sax
    M Y L F skrev 2012-09-17 16:12:44 följande:
    Jag köpte både tvätt maskin och diskmaskins tabletter på Clas Ohlson igår. Har dock inte hunnit testa.
    Då finns det alltså? Så bra ska kolla på C O nästa gång.
  • Little Ms Chatterbox

Det brukar finnas ett luddfilter någonstans långt ner i tvättmaskinen. Man skruvar loss och pillar bort ev. ludd. Långt in i tvättmedelsfacket brukar jag skrubba med en flaskborste och spraya med klorin för att det inte ska bli mögel. 
    Kom ihåg att aldrig stänga luckan när maskinen inte används, då torkar den ur och gammalt vatten står inte och luktar unket.  

Svar på tråden Rengöring av tvättmaskin.